Görüş/Öneri

1. Düşünce ve fikirlerime Oyakkent 2. Etap Site Yönetimi’ nce değer verilir. Site yönetimi, politikalarını belirlerken, site sakinlerinin fikir ve katkılarını dikkate alır. Oyakkent 2. Etap, Site Yönetimi, yönetim süreçlerinin işleyişini hızlandırmak ve geliştirmek maksadıyla, bünyesinde “Öneri Sistemi” uygulamalarını başlatmıştır.

2. İnsanın hep kendisine sorması gereken bir soru, var olan koşulların iyileştirilmesine kendisinin nasıl bir katkıda bulunduğu’ dur. Öneri sistemi uygulamaları, modern yönetim araçlarındandır ve amacı toplumu, sorun üreten kültürden, çözüm üreten kültüre geçirmektir. Öneri sistemi mantığına göre, şikayet içeren ve şahsi çıkar sağlayacak fikirler ve öneriler sunulmamalıdır.

3. Öneri sistemi uygulamalarında; Oyakkent 2. Etap Site Yönetimi’ nce aşağıdaki temalarda/konularda öneriler toplanacaktır. Önerilerin yazılı bir şekilde toplanabilmesi ve bir öneri bankasında kayıt altına alınabilmesi için, site yönetim ofisinde “Öneri Formu” oluşturulmuş ve Site Yönetimi Web sayfasında da bir bölüm açılmıştır.(Yorum Yapın bölümüne önerinizi yazabilirsiniz)

4. Öneri temaları, konuları aşağıdadır (Aşağıdaki konular kısıtlayıcı değildir, her türlü konuda vereceğiniz öneri yönetim tarafından dikkate alınacak ve Toplu Yapı Temsilciler Kurulun’ da uygulanabilip, uygulanamayacağına karar verilecek ve öneri sahibine bilgi verilecektir.)

a. Zaman, malzeme, enerji, maliyet konularında tasarruf
b. Site yönetimi hizmetlerini geliştirme
c. Site bünyesindeki mekanik, elektrik, elektronik vb. malzeme, cihazların korunmasının sağlanması, bozulmasının önlenmesi
d. Güvenlik ve Temizlik hizmetlerinin geliştirilmesi
e. Çevre ve Peyzaj düzeninin iyileştirilmesi
f. İş sağlığı ve Güvenliği kanunu gereğince her türlü kaza ve emniyet hususlarının geliştirilmesi
g. Site yönetimi hizmetlerinin optimum sürede gerçekleştirilmesinin sağlanması

h. Sosyal ilişkiler, Komşuluk ilişkileri ve iletişimin geliştirilmesine yönelik öneriler

5. Bahse konu uygulama ile değerli site sakinlerimizin her türlü yaratıcı, yenilikçi fikirlerine değer verilerek öneriye sunması teşvik edilecektir.

6. Tüm site sakinlerimizden sitemizdeki yaşamın kolaylaştırılmasına ve iyileştirilmesine yönelik değerli önerilerini bekliyorum.

Rica ederim.:
Suat GELDİ Yönt. Krl.Bşk.
Oyakkent 2. Etap Site Yönetimi

559 Responses to Görüş/Öneri

  1. Aydin YILDIRIM dedi ki:

    Evlerinde , kanalizasyon kokusuna maruz kalan komşularımıza önerim,
    Genel banyo ,klozetin yanındaki gidere yaz-kış haftada birkez bir su bardağı su dökmeleri gerekmektedir.
    Her odanın balkon giderlerine ise sadece yazın ,aynı şekilde haftada bir defa bir su bardağı su dökerek çözüme ulaşabilirler.

    Ama asıl sorun sitemizin içinden geçen kanalizasyon hattında.Orada ters birşeyler var.Bukadar rüzgarı bol bir bölgede bu koku çıkıyorsa sorun derindir.Rüzgar olmasa ,nasıl bir durum ortaya çıkar tahmin etmek zor değil.Akşam olunca rüzgar esmez ise,bir de balkonda oturuyorsanız çok kötü bir kokuyu solumak durumunda kalıyorsunuz..Oyak inşaat nasıl bir boru kullandı ise
    10. kattan bir bardak su dökülse,dairenin içinde bu su sesini duymamak mümkün değil.Su sesinin duyulduğu yerde , koku çıkması kadar doğal bir şey yoktur.

  2. Ercüment TÜRK dedi ki:

    A3 blok da oturuyorum. Son zamanlarda, bloğa ait olan oyun parkına nereden geldiği belli olmayan 7-8 kişilik, 14-15 yaş cıvarı, kızlı erkekli bir grup dadanmaya başladı. Geldikleri andan itibaren bağırıp çağıran, sürekli, küfürlü konuşan bu gençler etrafı, dolayısıyla oyun alanına bakan dairede oturduğum için en çok da benim bulunduğum bu tarafı fena halde rahatsız etmektedirler. Bir iki kez uyardığım halde tekrar gelmeye başladılar. Bazı tatsızlıklar oldu ama daha fazla uğraşmak istemiyorum. Genelde akşam hava karardıktan sonra, muhtemelen başka bloklardan gelen bu gençler bir şekilde yönetim tarafında da uyarılmalı diye düşünüyorum. En son site güvenlik elemanlarına durumu bildirdim. Umarım siz de konu ile lgilenir ve bir sonuç alırız. İyi çalışmalar…

    • Erdem Çağla dedi ki:

      Ercüment bey,

      diğer yorumunuza da cevap yazdım, size kesinlikle hak veriyorum.

      Bu muzdarip olduğunu çocukların ebeveynleri “çocuklarımız gençliğini yaşamayacak mı” diyeceklerdir eminim. Eğer çocuklarının özgürce bağırıp çağırmalarını istiyorlarsa buna uygun projelerden ev alacaklar. Blokların 5 metre dibine park yapılmayan sitelerden ev alacaklar.
      Made çocuklarının bağırmalarını ve yüksek sesle küfürlü konuşmalarını istiyorlar, o
      zaman blokların 300 metre dışında etrafı ses izolasyonu için çam ağaçlarıyla çevrili park
      yaptıracaklar. Böylelikle ses kavanoz etkisi yaratacak ve blok sakinlerini rahatsız etmeyecek. “Bunu yaptıramayız” derlerse o zaman gitsinler mahalleden ev alsınlar feodallikten kurtulamamış insanların yanında otursunlar. İnşaat firmaları da her araziye ne kadar blok sığıyorsa yapalım, daha çok kar edelim mantığıyla hareket ederlerse bu sorunlar 40 yıl daha devam eder. Bakınız Rusya’da 1970lerde yapılan işçi evlerine bakınız. Bloklar ve gençlerin eğlenebileceği parklar arasında en az 500 metre bulunmaktadır. Ayrıca araziler de bol bol ağaçlandırılmıştır.1 milyon $ a da ev alsanız plansız bir yerlşim sözkonusu ise gene bu sorunlarla karşılaşacaksınız. Benim oturduğum dairenin yarısı sitenin içine ve kamelyalara yarısı ise beylikdüzüne bakıyor ve manzarası olağanüstü. Keşke bu manzarası seçmeseydim de yola bakan sitenin dışına bakan kısımdan alsaydım diyorum kendi kendime. O zaman sesle ilgili problemlerimin %70 i biterdi. Sanıyorum ki tek çözüm 10-12 katlı bloklardan değil de 25-30 katlı blokların 20+ katlarından daire almak… O zaman yerle bağlantınız kalmıyor sanırım. 5 Katta oturmama rağman sesten rahatsız oluyorsam 2. katta oturanları düşüemiyorum(milletin yarısı sömürü ve zulüme karşı uyutulmuş ve sindirilmiş bu arada).

      25. katta otursanız dahi 26. kattaki kişinin 5 çocuğu tavanınızıda “güp güp” koşuyorsa gene huzur bulamazsınız.

      Konu hakkındaki görüşlerinizi bekliyorum.
      Saygılar.
      yaptıraca

  3. tugba dedi ki:

    ben oyakkent 2 de ikamet ediyorumm fakatt her konuda şikayetim olduğu kadar akşamları koku konusunda daha derin bie şikayetim var 2 gunde bir veya gün aşırı kanalizasyondan olsa gerek diye düşündüğüm evin içerisine burnuma hoş gelemeyenn bir kotu koku olyor budaa yaz akşamalrı dahada çoğaldı balkondayken bile bir esintiyle rahatsız edici koku gelemsi beni iyice rahatsız etmeye başladıı zatenn mecburiyetten oturuyorumm yoksa hiç sevip ısındığım bir yer değil bu koku dahada olumsuzlastırdı yanı bilgisi olan varsa cevap yazarsa sevinirim

    • oyakkent2 dedi ki:

      İYİ GÜNLER
      BAŞAKŞEHİR BELEDİYESİ(4440669) VE İSKİ(185)KAYIT NO:783366 GELEN EKİPLE ALT YAPIYI İNCELEDİK;ALT YAPIDA SORUN BULAMADILAR,HAVALARIN ISINMASIYLA BERABER BU TÜT KOKU ŞİKAYETLERİN HER GÜN OLDUĞUNU AMA BİR ŞEY YAPAMADIKLARINI SÖYLEDİLER.
      SİTE YÖNETİMİ.

  4. Aydın YILDIRIM dedi ki:

    Yaz geldi ..Havalar çok sıcak olmaya başladı.. Geçen haftasonu , balkonumuzda kahvaltı yapıp ,akşam çayı,meyve keyfi yapalım dedik.Akşam olunca keyfimiz malesef ızdıraba dönüştü.Bugüne kadar yapılıyormuş fakat balkonda oturmadığımız için göremiyormuşuz..
    A1 BLOĞUN ARKA KAPI TARAFINDA OTURAN DÜŞÜNCESİZ,UMURSAMAZ,BEYNİ OLDUĞUNA DAİR ŞÜPHE DUYDUĞUM BİR KAÇ DAİREDE OTURAN ŞAHISLARIN CAMINDAN,BALKONUNDAN ATILAN , YANAN SİGARALAR AKŞAM KEYFİMİZİN İÇİNE ETTİLER.
    BİR ADET SİGARA İZMARİTİ RÜZGARIN ETKİSİYLE YANAR VAZİYETTE BALKONUMUN KÖŞESİNDE BULUNAN KOMBİNİN BACASINA ÇARPARAK YERE DÜŞTÜ.KOMBİNİN BACASINA ÇARPMASA EŞİMİN KAFASINA DÜŞEBİLİRDİ.

    BİR DAHA ATMAZLAR DİYE SESİMİ ÇIKARMADIM.10 DAKİKA SONRA BİR TANE DAHA MALESEF KOMBİ BACASI BU SEFER KURTARAMADI MEYVE TABAĞININ İÇİNE BİR SİGARA DÜŞTÜ.AĞZIMA GELEN EN NADİDE CÜMLEYLE YUKARIYA DOĞRU BAĞIRDIM.AMA ANLAYAN KİM.BU SİGARALARI AŞAĞIYA ATANLAR NASIL BİR İNSANLAR ANLAMAKTA GÜÇLÜK ÇEKİYORUM.AKŞAMLARI DIŞARIDA OTURUP A1 BLOĞUN ARKA KAPI TARAFINDAKİ TÜM DAİRELERİ TEK TEK DİKİZLEYİP BU UTANMAZ İNSANLARA GEREKEN CEVABI VERECEĞİM.BUNLAR İNSAN FİLAN OLAMAZ…DİĞER CANLILAR BİLE YUVASININ ÖNÜNÜ DAHİ TEMİZ TUTARKEN ,BUNLAR KOMŞULARINI HİÇE SAYIYOR….

  5. Aydın YILDIRIM dedi ki:

    Blok etrafındaki çimlerin üzerine konulan , uyarıcı tabelalar gerçekten çok iyi olmuş.Bu tür uygulamalar zamanla çocuklarında dikkatini çekecektir.Sayın yöneticimiz Ayhan GEZER bey , çalışmaları ile gönlümü fethetmiştir.Sitemizin menfaatleri için , bu kadar içten ve gönülden çalışan komşularımız olduğu için onur duymamak mümkün değil.Site yönetimi kadrosunda bulunan , tüm komşularımın başarılarının devamını diler , saygılarımı sunarım.

  6. arcsel dedi ki:

    Merhaba
    A2 blok arkasında bisiklet parkı yok ve arka terasta kapıların açılışını engelleyen bisikletler yer almakta.
    Yardımlarınız ricasiyla

    • oyakkent2 dedi ki:

      BİSİKLET PARKINIZ B-3 BLOK ÖNÜNDE ORAYA BIRAKABİLİRSİNİZ(PARK PROBLEMİ OLDUĞU İÇİN ORAYA KONULDU)
      ARKA TERASI DÜZENLETECEĞİM
      SUAT GELDİ
      YÖNETİM KURULU BAŞKANI

  7. ilker altuncu dedi ki:

    d2 blok 6.kat 38 numarada oturmaktayız daha önce olusan sorun gıderıldığı ıcın tesekkur ederız.karsı tarafımızın da sensorunde arıza var 24 saat yanmakta bılgılerınıze..

  8. Aydın YILDIRIM dedi ki:

    Merhabalar,
    Saygıdeğer yönetim kurulu üyeleri , uygun görürseniz sizden bir ricam olacak.
    Sitemizin ana giriş kapılarının tümünün problemli olduğunu hepimiz bilmekteyiz.
    Bu problemi ortadan kaldırmak için,site yönetimi olarak çözüm üretmeye çalıştığınızın farkındayım.
    Yeni uygulamaya geçip,bir kapı sadece giriş,bir kapı sadece çıkış sistemi gayet güzel bir uygulamadır.
    Fakat eksik tarafı vardır.Oyak inşaatın bize vermiş olduğu anahtar sadece 2 kapıyı dışarıdan açabilmektedir.şifreli giriş kapısını ve hangi tarafta oturuyorsa o tarafın şifresiz kapını açmaktadır.Mesela benim anahtarım , dairemin olduğu yerdeki arka kapının bir tanesini ve ön kapılardan şifreli kapıyı açmaktadır. Bu kapıları tek anahtara çevirsek ,daire başına bir anahtar versek maliyet oldukça fazla olacaktır.Ve de kimsenin işine yaramayacaktır.Ben de diyorum ki hepsinini şifreli yapalım bu dertten kurtulalım.Yada hiçbirini yapmayalım.Tüm kapıları üretici firmaya ayarlattıralım.Kapı fitillerini ve kilitlerin karşılıklarını değiştirtelim.Kimin anahtarı hangi kapıyı açıyorsa o kapıdan içeriye girsin.
    Ben kapılardaki sorunu geçen cumartesi günü, yaklaşık 1 saatlik çalışmam sonucu , bizzat görüp birkaç deneme ayarıyla durumun düzeltilebileceğini gördüm.Üretici firma ile bu konuda görüşebilirim.Doğru düzgün bu kapıları ayarlaması için başlarında da durabilirim.Bu kapıların ayarsızlığının kullanımla filan ilgisi olmadığı kanaatindeyim.Üretici firma kapıları takıp gitmiştir.Garanti süresi dolana kadar baştan savma ayarla durumu idare etmeye çalışmaktadırlar.Bu tür üreticilere teknik açıdan bir cevap vermek ve durumu düzeltmeleri için kendileriyle bizzat görüşmek istiyorum.Bu konuda sizde destek verirseniz ,durumun bir an önce düzeltilmesi için size yardımcı olmak istiyorum.
    Saygılarımla
    Aydın YILDIRIM
    A1 BLOK D:2

    • oyakkent2 dedi ki:

      AYDIN BEY DÜŞÜNCELERİNİZ BİZE YOL GÖSTERİYOR,FİRMALARDAN TEKLİF ALIYORUZ ,TEMMUZ AYINDAKİ İLK TOPLANTIDA ÇIKIŞ KAPILARININDA(GİRİŞ KAPILARI DAHİL)OKUT GEÇ SİSTEMİNE GEÇECEĞİZ
      SİTE YÖNETİMİ

  9. Hayrunnisa Çavuşoğlu dedi ki:

    İyi günler,

    Daha önce çöp toplama saati hakkında ki şikayetimi belirtmiştim.Temizlik hizmetinin dışarıdan alındığını ve 08:00-20:00 saatleri ile sınırlı olduğunu belirtmişsiniz. Daha önce bu süre içerisinde günde iki kez bu işlem yapılabiliyor ise yine eski uygulamaya gayet rahat dönülebilir diye düşünüyorum. Saat 16:00 da yapılan bu işlem temizliği ile beraber 20:00 sularında rahat bir şekilde bitirilebilir.Eğer daha önceden bilginiz varsa giriş katlaın aidatları konusu gündeme gelmişti. Kendi çöpümü
    de kendim atacaksam ödediğim aidat benim adıma sadece güvenlik ve çevre düzeni için harcanıyor demektir.

    Bu konuda bir çözüm bekliyorum.

    • Hayrunnisa Çavuşoğlu dedi ki:

      İyi çalışmalar…

      • Hayrunnisa Çavuşoğlu dedi ki:

        Yorumlara tekrar göz gezdirdiğimde temizlik görevlilerinin çalışma saatlerinin 08:00-17:00 arası olarak düzeltildiğini gördüm ya da o şekildeydi ben yanlış görmüş olabilirim.Yukarıda da belirttiğim gibi öncede yapılabilen bir uygulama tekrarlanabilir.
        İyi çalışmalar

  10. Arcsel dedi ki:

    Merhaba,
    Birkaç konuda kişisel taleplerimi iletmek istiyorum.
    **Metronet ya da fiber internet konusunda bir gelişme yok.Bir anlaşma olacak mı?Olmayacak ise Adsl almak için beklemeyelim.
    **TV altyapısı ile ilgili geliştirme anlamında yazışmalar oldu ancak bir ilerleme olmadı.Önceki evimde basit bir uydu ile 1000 e yakın kanal izlerken bu sitede 32 analog + birkaç şifresiz uydu yayını izliyoruz.Gerekirse ilave maliyet te olsa şifresiz uydu yayınların tamamının izlenmesinin sağlanmasını ,
    **Ön kapılara şifre uygulaması başlandı.Bu uygulamanın amacı güvenlik ise arka kapıların da dışarıdan sadece anahtarla açılması için gerekli düzenlemenin yapılmasını ,
    **Burada yazılan yorumlar ve isimler internette açık kaynak.Google da bir isim aranınca Oyakkent2 de oturduğu rahatlıkla öğrenilebiliyor.Bu yorum ve isimlerin üyelik esasına göre gizli tutulması ya da arama motorlarına kapatılması için çalışma yapılmasını.
    **Bina arka kapı teraslarında duran bisikletlerin toplanarak bisiklet parklarına alınmasını,
    **Toz sorununu kirlilik yanında çocuklarımızın sağlığını etkileyecek boyutta, giderilmesi için Oyak inşaatı sık sık uyarılmasını,
    rica ediyorum.
    Yeni yönetime başarılar diliyorum.
    Saygılar,

    • oyakkent2 dedi ki:

      METRONET FİBER OPTİK KABLOYU DÖŞEYEREK FAALİYETE GEÇTİ,TELEFON VE TV İLE UYGUN FİYATA İLĞİLİ FİRMANIN ÇALIŞMALARI VAR.TOZLA İLĞİLİ OYAK İNŞAAT FİRMASI İLE GÖRÜŞMELERİMİZ NETİCESİNDE SULAMA AMAÇLI BİR FİRMAYLA ANLAŞTI.BİSİKLET PARKLARINI BİNA DIŞINA TOPLUYORUZ
      SİTE YÖNETİMİ

      • Arcsel dedi ki:

        Hızlı aksiyonlar için teşekkür ederiz.
        Web sitesinin arama motorlarına kapatılması ya da yorumlardaki isimlerin gizliliği konusunda da yardımlarınızı rica ediyoruz.
        Teşekürler,iyi çalışmalar,

    • Erdem Çağla dedi ki:

      Sayın Arcsel,

      eğer site indexleri arama motorlarına kapatılsa idi Ercüment Bey’in ses ve gürültü içerikli yorumunu okuyamayacak ve ona deste olamayacaktım.

      Her zaman şeffar olmak gerekir, böylelikle sorunlarınıza daha kolay çözüm bulabilirsiniz kanaatindeyim.

      • arcsel dedi ki:

        Sitemizin web sayfasını hepimiz biliyoruz. Arama motoru üzerinden sorunları takip etmek ve Google dan arandığında yorumların kisi adlariyla herkese acik olması anlamsız. Emekli askerler var adres belli oluyor..

  11. Ercüment Karaçuha dedi ki:

    Merhabalar,

    Site girişinin hemen yanındaki sokak aydınlatması uzun bir süredir yanmıyor.BEDAŞ’a arıza kaydı açtırdım.Site yönetiminden ilgili kişilerin takip etmesini rica ederim.

    Arıza Kayıt Nosu:926663

    Ercüment Karaçuha

  12. ILKER ALTUNCU dedi ki:

    D 2 BLOK 6. KAT 38 NO LU DAIREDE OTURMAKTAYIZ.APARTMAN KAT ISIGIMIZ 24 SAAT YANMAKTA.ELEKTRIK FATURAMIZ KABARIK GELMEKTE BU DURUM BIZIM FATURAMIZA YANSIMAKTA MI?DEGILSE BILE APARTMAN GIDERLERI TASARRUFU AMACLI GEREKLI TEDBIRIN ALINMASINI RICA EDERIZ.

    • oyakkent2 dedi ki:

      İLĞİNİZE TEŞEKKÜR EDİYORUZ,ARIZALI SENSÖR DEĞİŞTİRİLDİ;HERKES SİZİN GİBİ DUYARLI OLURSA OLUŞAN ARIZALARI SERİ BİR ŞEKİLDE GİDERİRİZ.
      SİTE YÖNETİMİ

  13. Aydin YİLDİRİM dedi ki:

    A1 BLOK D:2

    Site Yönetim Kurulu Üyelerimizin, fotoğraflarını internet sitemizde görünce çok memnun oldum.
    Blok yöneticisi seçimlerinde tanıştığım ve 5-10 dakikalık ayaküstü sohbetimizden anladığım kadarı ile ,Yönetim Kurulu Başkanı Suat bey in otoriter kişiliği ile , bu işi hakkıyla yapacağından eminim.Blok Yöneticimiz ve Yönetim Kurulu Başkan Vekilimiz olan Ayhan bey inde , sitemizin sorunlarına derman olacağını ve iyi bir ekip oluşturulduğunu belirtmek istiyorum. İsmini sayamadığım ,Yönetim Kurulu Üyelerimizin hepsine başarılar dilerim.
    Yaşanılabilir bir ortam oluşması için , bütün komşularımı kurallara uymaya davet ediyorum.
    Kuralsız yaşamak diye bir şey yoktur.
    Yaşam kurallarla olur,kuralsız yaşam olmaz…..
    Kusursuz komşu arayan ,komşusuz kalır….
    Kusurlu komşularımızın da ayıplarını en aza indirmek yine kendi ellerindedir.
    Sözün özü ; kavgayla , gürültüyle ,çirkeflikle bu memlekette herkes istediğini yaptırabiliyor..Ve yapmaya devam ediyor.
    Ben ve benim gibiler peki ne istiyor ? ..Kavgasız,gürültüsüz,hukuk kuralları çerçevesinde site yönetiminin oluşturduğu kurallara uyan ,saygı ve sevgiyi ilke edinmiş komşular görmek istiyoruz…..
    Ben 5-6-8. kata çıkıp, koridorda ıslık çalsam o katlarda bulunan 4 dairenin tümü rahatsız olur.
    Benim verdiğim rahatsızlık sadece 1 kişiden ibarettir.
    Peki 50 dairenin tamamının girip çıktığı blok giriş koridorunda, her daireden bir kişi ıslık çalsa kimi rahatsız eder.?Cevap:Giriş kattaki 4 tane daireyi.Kaç kişi rahatsız edebilir?.cevap:50*3 :150 kişi.
    Ben bu 150 kişinin hangisine dava açabilirim veya hepsiyle kavgamı etmeliyim?????
    Komşularımız bu cümleleri anlayamazsa onlara nasıl anlatabilirim.?
    KOCAMAN BİR HİÇ İLE !!!!!!!!!!!!!!!

    Sevginin , saygının olmadığı hiç bir yerde yaşanmaz.!!!
    Umarım kurallara uymayan birileri okur da kendine bir pay çıkarır.

  14. Hayrunnisa Çavuşoğlu dedi ki:

    Öncelikle görevinizde başarılar dilerim. A2 blokta oturuyorum.Balkonlarımda rastladığım sigara izmariti, (özür dileyerek yazıyorum) kulak çöpü gibi kalıntıları görmekten dolayı muzdaribim. Ne mantıkla bu tür şeyler çöp kutusu yerine balkondan aşağı atılır anlamış değilim. Emin olun işiniz çok zor çünkü sitenin belli kuralları olmasına karşı maalesef ki (nedenini asla anlamadığım bir şekilde) sakinler bu kurallara ısrarla uymamaya devam ediyor. Çöp toplama saatleri dışında kapı önlerine bırakılan çöpler, dış kapı önlerine kadar uzanan ayakkabılar, balkonlarda asılan çamaşırlar, balkonları pisletecek derecede örtü silkelemeler, çarpık park eden arabalar, vs. bizleri çok rahatsız ediyor ve bunlara riayet edebilen kişiler var ise herkes de edebilir diye düşünüyorum.Birbirimize saygı ve toplu yaşam adına kurallara uymak zorundayız. Tabi bu tür durumlarda ilk şikayet mercimiz de siz oluyorsunuz ancak herkesin başına bir adam dikmek mümkün olmadığından bir yerde insanların insafına kalmış durumdayız.

    Çöp toplama saatleri hususunda birşey belirtmek istiyorum.Önceden çöpler 10:00 ve 16:00 olmak üzere günde iki kez toplanıyordu.Bazı gerekçeler öne sürülerek bu bire indirilmişti. Ancak bu durumda genellikle akşam saatlerinde dolan çöp kutumuz sabaha kadar evde duruyor ve ister istemez koku yapıyor. Genellikle kendi çöpümüzü kendimiz atmak zorunda kalıyoruz.Eğer mümkünse çöp toplama saatinin daha geç bir saate alınmasını veya tekrar iki sefere çıkarılmasını istiyorum.Ya da önereceğiniz başka bir çözüm…

    İlginize şimdiden teşekkürler…

    • Kürşat Ural dedi ki:

      Çöp toplama saatleri önceden olduğu gibi günde iki defa olmalı.

      Saygılarımla

      • emre atay dedi ki:

        Merhaba,

        Bende bugüne kadar oturduğum yerler içinde ilk defa burada sabah 10:00 da çöp toplandığını görüyorum. En çok çöp akşam oluyor ve sabaha kadar bekliyor ve biriktiği için sabaha kadar saklayacak yer kalmıyor. Çöpler her yerde olduğu gibi akşam 20:00 de toplansa daha iyi olmazmı?

        Emre ATAY

        • emre atay dedi ki:

          akşam 20:00 herkesin evde olduğu bir saat olduğu için daha kolaylık olur. Sabah 10:00’da çöp çıkarmak için kimse uyanmak durumunda kalmaz.

          • oyakkent2 dedi ki:

            TEMİZLİKLE İLĞİLİ HİZMET SATIN ALIYORUZ,TEMİZLİK ELEMANLARI KAPICI SİSTEMİNDE OLDUĞU GİBİ BURADA KALMIYORLAR.SAAT:08.00/17:00 SAATLERİ ARASINDA ÇALIŞIYORLAR EVLERİNE GİDİYORLAR,
            SİTE YÖNETİMİ

            • Kürşat Ural dedi ki:

              O zaman günde iki defa çöpler toplansın.

              Örneğin bugün evde temizlik yapıldı.Evdeki biriken çöpleri sabaha kadar evde bekletmek zorunda kalacağız.

              Önceden olduğu gibi sabah ve öğleden sonra çöpler alınsın.

              Saygılarımla

              Kürşat Ural

              • Mehmet Çavuşoğlu dedi ki:

                Merhaba,

                Gördüğüm kadarı ile çöp konusunda bir çok şikayet var ve çözüm sunulmamış. Çöp toplama konusunda lütfen bir şeyler yapılsın ne gerekiyor ise o yapılsın kimse düzenli aidat ödeyip yazın bu sıcağında evde çöp kokusu çekmek zorunda değil yönetimler sorunlara çözüm ürettiklerinde çözüm üreten yönetim olurlar hizmet alıyoruz 17 de eve gidiyorlar denildiğinde olan olayı iletim yapmış oluyorlar yani iletim yapan bit yönetime sahip oluyoruz.. Biliyorsunuz ki iki binaya bir görevli bakmaktadır gerekiyor ise her binanın altında bulunan görevli dairesine apartman görevlisi istihdam edilsin ve eski yöntem uygulansın yada 17 de görevliler evlerine gidiyorlar ise sabah 8 yerine 10 da işe başlasınlar ve 19 da eve gitsinler böylece 17 de çöpler alınabilir. Hiç bir yerde saat sabah 10’da çöp toplandığını görmedim, lütfen yönetim olarak düşüncelerinizi ve çözümlerinizi paylaşınız.

                Saygılarımla,
                Mehmet Çavuşoğlu

  15. Hakan dedi ki:

    Sn. Site yönetimi,

    Halil beyin söylediklerine aynen katılıyorum bende A3 blokta daire sahibiyim ve g2 gün önce kiracımı ziyarete gittğimde ön cephede 3 yada 4. katta asılı çamaşırlığı gördüm ve açıkçası moralim bozuldu ben 250.000 TL verip daire satın alıp karşılığında bu görüntüyle karşılaşmak zorunda değilim, mademki bu tür uygulamalar yasak derhal gerekeni aite yönetimi yada blok yöneticisi kim yapıyorsa lütfen yapsın, ayrıca site içerisindeki inşaat tozu ve kanalizasyon kokusuda müthiş rahatsız edici, bu konuda herhangi bir şey yapılabilinirmi ?
    İlginize şimdiden teşekkür ederim

  16. Halil Yasar dedi ki:

    Sn. Site yonetimi, a3 blokta oturuyorum ve bir konuda dikkatinizi cekmek istiyorum.

    Dairelerdeki fransiz balkonlara camasirlik asilmakta ve buralarin bu sekilde kullanilmasi yasak olmasina ragmen buralarda camasir kurutulmaktadir. Site yoneticimizden ricam bu cirkin goruntunun bir sn once ortadan kalkmasi icin ilgili dairelerdeki sakinlerinin uyarilmasidir.

    Ayrica bina girislerindeki gerek arac gerekse yaya girislerindeki duzensizlik devam etmekte ve halen her elini sallayan rahatca iceri girmektedir.

    Her iki konuda gereginin yapilmasini ve bu platformdan bizleri bilgilendirmenizi onemle rica ederim.

    Saygilarimla

    • oyakkent2 dedi ki:

      Balkonlarımızdaki çirkin görüntüler,uygun olmayan çamaşır kurutmaları öncelikle blok yönetcileriyle paylaşıp akibetinde yönetim olarak devreye giriyoruz, Site giriş kapısının fiziksel özelligi sebebiyle sıkıntılar oluştugunu sitede yaşayan bizlerde görmekteyiz.Giriş kapısının tek olması,2 fazdaki kapıların inşaat nedeniyle açılamaması sıkıntıyı artırmaktadır. Yönetim olarak giriş kapısının fiziksel olarak neler yapabiliriz araştırıyoruz. Güvenliklik firmasına her gün gördügümüz güvenlik zafiyetlerini ikaz ediyoruz,bütün gün sahadayız,iş ciddiyeti konusunda eksiklikler oldugunu görüyoruz ikazlarımızı hem çalışana hemde şirkete yazılı ve sözlü olarak yapıyoruz..ilginize teşekkür ederiz.

      Oyakkent2 Yönetim

      • Halil Yaşar dedi ki:

        Ben bu çamaşırlık konusunu yazalı 3 gün oldu, halen bir gelişme yok A3 blokta aynen duruyor, gerekenin yapılmasını ilgilisi kimse rica edeceğim.

        Saygılar

        • oyakkent2 dedi ki:

          GÜVENLİK ELAMANLARINDAN GÖRÜNTÜ KİRLİLİĞİ YARATANLAR HAKKINDA DÜZENLİ RAPOR ALIYORUZ.KIRK YILDA BİR HALI YIKAYANLARI DEĞİLDE,.BU İŞİ SÜREKLİ ALIŞKANLIK YAPANLARI ÖNCE GÜVENLİK ELAMANLARI KANALIYLAUYARIYORUZ .
          SİTE YÖNETİMİ

      • Erdoğan kaplan dedi ki:

        BLOK YÖNETİCİSİ İLE İLGİLİ BİR DURUM DEĞİL BİZİM SİTEMİZ MERKEZİ YÖNETİLMEKTEDİR VE BUNUN İÇİN SECİLEN ARKADAŞLARIMIZ VARDIR BİLGİLERİNİZE SUNULUR.

      • Erdoğan kaplan dedi ki:

        SAYIN SİTE YÖNETİMİ BİZİM TANIMIMIZ BLOK TEMSİLCİSİDİR TUTANAKLARINIZA BAKARSANIZ TEMSİLCİLER KURULU TUTANAĞI OLARAK GEÇER YANİ TÜM YETKİLER SİZİN ELİNİZDEDİR (YANİ YÖNETİM KURULUNUN )

        • oyakkent2 dedi ki:

          GÜVENLİK ELAMANLARINI GÖRÜNTÜ KİRLİLİĞİ,TEMİZLİK ELAMANLARINIDA ÇEVRE KİRLİLİĞİ KONUSUNDA, SIKINTILI KONULARDA GÜNLÜK RAPORLAR ALMAKTAYIZ.SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ KONUSUNDA YÖNETİM KURULU OLARAK AĞIRLIKLI OLARAK 24 SAAT SAHADAYIZ.ÇOCUKLARIMIZIN VERDİKLERİ RAHATSIZLIKLARI HEM ÇOCUKLARIMIZLA,EBEVEYLERİNLE OTURUP KONUŞACAGIZ.BİZDE DAHA ÇOK YENİ YÖNETİM KURULUYUZ,BİRAZ SABIR VE KOMŞULARIMIZIN EMPATİ KURMALARIYLA SORUNLARI AŞACAĞIMIZ KANAATİNDEYİM.ELİMİZDEKİ İMKANLARIDA EN İYİ ŞEKİLDE KULLANACAĞIZ,

  17. Halil Yaşar dedi ki:

    Merhabalar,

    Öncelikle yeni yönetimimize görevlerinde başarılar dilerim, umarım bu azim ve kararlılıkları görev süreleri boyunca devam eder…

    Bir önceki mesajımda Plaka tanıma sistemi ile ilgili cevabınızdan dolayı teşekkür ederim. Ancak bir diğer konu olan, yanımızdaki şantiyenin meydana getirdiği çevre ve bina kirliliği hususunda bir açıklamanız olmamış umarım bu konuyuda Oyak inşaat ile görüşüşerek en kısa sürede neticeye bağlar ve bizleride bu platformdan bilgilendirirsiniz.

    Saygılarımla…

  18. Ahmet İMİRHAN dedi ki:

    Yeni yönetim kurul başkanımız Sn:Suat GELDİ ye yeni görevinde başarılar diler, hayırlı ve uğurlu olsun dileklerimi sunarım.
    Bugün göreve başlamasının 3. günü olmasına ramen sabah saat 04:00 ile 07:30 arasında yapmış oldukları denetimde, sulama fıskiyelerinin arızası, aydınlatma sistemindeki sorun, ve güvenlik zafiyeti gibi pekçok sorunu yerinde görerek tesbit etmiş olup, giderilmesi için gerekeni yapmaktadır. kendisine çalışmalarında başarılar dilerim.

  19. Halil Yaşar dedi ki:

    Site Yönetimimize iki konuda sorum olacak,

    1) Sitemize sabah 08:00 – 08:30 arası araç giriş çıkışları sorgulanmamaktadır. Aracımızn arızası nedeni ile 2 gündür bir arkadaşım gelip beni alıyor ve ne kendisi sorgulanıyor ne de beni güvenlik arayıp haber veriyor, bende çıkışta özellikle kontrol ettiğimde bariyerlerin her ikisininde açık olduğunu fark ettim, bu konuda biraz daha hassas davranılabilirnirmi ?, Ayrıca 1. etapta yanılmıyorsam kameralı plaka tanıma sistemine geçilmiş bizim bu konuda bir çalışmamız varmı ?

    2) Yan tarafta devam eden inşaatlardan ötürü camlarımız resmen çamurla kaplı aynı zamanda binaların dış boyasıda ciddi kirlendi. Şu anda izolasyon yapılıyor ve bütün yeşil alanlar ufak izolasyon malzemeleri ile kirletildi. Oyak İnşaatın hem binaların dış cephe boyası ve doğramaların bakımı hemde çevre temizliği için bir çalılşması olacakmı ? Bu konuda mutlaka talepte bulunmalıyız diye düşünüyorum

    Saygılar…

    • EKREM ŞENSOY dedi ki:

      halil bey e kesınlıkle katılıyorum. yan taraftaki inşaattan yağan tozlardak bıktık. aracımın birtanesı gun ıcerısınde sitede duruyor ve üzeri 1 karış toz, evlerin camları , balkonlar deseniz aynı. buna koskaca yönetim neden mudahale edemıyor ? benım cocugum yok ama cocugu olan aileler hiç mi şikayetci değil bu konudan ? o çocuklar o park alanlarında bu toz da ne kadar sağlıklı nefes alabilirler ? ben bu konularda yönetimin yetersiz kaldıgını düşünüyorum…

    • oyakkent2 dedi ki:

      Kamera güvenlik sistemi, OGS Sistemi, Turnike geçiş sistemi ile ilgili, çalışmalar devam etmektedir.

      Saygılarımla

      Site Yönt.

  20. Kürşat Ural dedi ki:

    Merhaba; yaz geldi ve sitemizde haşare,böcekler çoğalmaya başladı.Özellikle uçan böcekler.Site yönetiminden sitemizin tamamının periyordik olarak belediyeden ilaçlama talebinde bulunulmasını rica ediyorum.

    Ayrıca 2.fazda devam eden inşaat alanından gelen toz bulutu dairelerimizi kirletiyor.Özellikle inşaat alanına yakın blokları.Bu konuda ne yapılabilir?Site yönetiminin Oyak inşaat ile bu durumu görüşmesini rica ediyorum.

    Saygılarımla

    Kürşat Ural

  21. aydin yildirim dedi ki:

    Merhabalar,
    DASK (Doğal afet sigortası) pirimlerinin yenilenmesi gerekmektedir.
    Her daire tek başına yaptırırsa sadece %20 yenileme indirimi kazanacaktır.
    Yönetim olarak en az 8 daire başvurusu yapılır ise %20+%20 =%40 sigorta pirimlerde yenileme indirimi uygulanıyormuş.

    Yönetimimiz bu konu hakkında , bir çalışma yapabilir ise hepimize menfaat sağlamış olur..Şimdiden ilginiz için teşekkür eder,iyi çalışmalar dilerim.

    • oyakkent2 dedi ki:

      Konuyla ilgili olarak, ihtiyaç sahipleri, bu yazının altında, bir araya gelebilirler.

      Saygılarımla

      Site Yönetimi

      • Kürşat Ural dedi ki:

        Aydın bey merhaba; Dask poliçeleri ve diğer işlemler daireleri alırken Oyak İnşaat tarfından yaptırılmıştı.Ben sizin bu mailinizi okuduktan sonra Dask sigorta yenileme zamanı geldiğini (geçtiğini) farkettim.Oyak İnşaat vekaletle yaptıkları işlemler arasındaki bu poliçeyi Axa sigortadan yaptırmış.Sigorta yenileme zamanı geldiğinde Axa sigorta sigorta ettirene bunu bildirmesi gerekmez mi? Ben sigortayı yenileyeceğim.

        Saygılarımla

  22. aydin yildirim dedi ki:

    Ebru says:
    Mayıs 17, 2011, 1:03 pm
    Merhaba,

    Bir öneri sunmak istiyorum. Daire kapılarının yanındaki boşluğa tüm blok için aynı tip küçük boyutlarda dolaplar yaptırılabilir mi? Ya da sadece isteyen daireler için? Bunu belki Oyak inşaattan da talep edebiliriz?

    Örneğin internetten buldum, bunun gibi; http://www.ecemmobilya.com/urun_detay.asp?grup_no=25&urun_no=48&desc=SANDIK_AYAKKABILIK

    Ebru hanım merhabalar,

    Daire giriş kapılarımızın arkasında dolap bulunmaktadır.Bir kısmı ayakkabılık bir kısmıda mont vb giyim eşyalarını asmak içindir.
    Bu dolaplar Oyak inşaat tarafından opsiyon olarak yaptırılmıştır.
    Eğer dairenizde yoksa , oyak inşaat satış ofisine başvurabilirsiniz.

  23. Ebru dedi ki:

    Merhaba,

    Bir öneri sunmak istiyorum. Daire kapılarının yanındaki boşluğa tüm blok için aynı tip küçük boyutlarda dolaplar yaptırılabilir mi? Ya da sadece isteyen daireler için? Bunu belki Oyak inşaattan da talep edebiliriz?

    Örneğin internetten buldum, bunun gibi; http://www.ecemmobilya.com/urun_detay.asp?grup_no=25&urun_no=48&desc=SANDIK_AYAKKABILIK

  24. SEVİM İNCE dedi ki:

    merhabalar
    oyakkent2 sitesi D2 blok sakiniyim. Sigara konusunda son derece hassasım. Mutfak çöp kovası bölmesinden ve büyük banyo havalandırma, zaman zaman sigara kokusu eve geliyor. tahminime göre herhangi bir dairenin banyoda yada havalandırmaya kadar ulaşacak yerlerindesigara içince, bizim dairelere ulaşıyor.
    burda bir sorun olduğunu düşünüyorum, genel anlamda bir sıkıntı var bence…
    bloklardaki havalandırma sistemlerindeki yapıdanmı? yoksa daireler arasındaki farklı bir sirkülasyondan mı anlayamıyorum…
    siz bu konulara daha vakıfsınızdır… bu konuyla ilgilenilmesini rica ederim…

  25. onur geldi dedi ki:

    TÜM ANNELERİMİZİN ANNELER GÜNÜNÜ KUTLAR ELLERİNDEN ÖPERİM. ONUR GELDİ(ŞOK MARKET)

  26. ONUR GELDİ dedi ki:

    SAYIN OYAKKENT SAKİNLERİMİZİN DİKKATİNE:
    SİTEMİZİN YANINDA BULUNAN ŞOK MARKETİMİZE ACİL BAY,BAYAN PERSONEL ALINACAKTIR İLGİLENENLERİN ŞOK MARKETTEKİ ONUR GELDİ veya ADEM TAŞDELEN MÜRACAT ETMELERİ RİCA OLUNUR.18-28 YAŞ ARASI,ÇALIŞMAYI SEVEN,GÜLER YÜZLÜ,PART TİME-FULL TİME ÇALIŞABİLECEK PERSONEL ALINACAKTIR.
    MÜRACAAT: ONUR GELDİ 0531 242 06 68,ŞOK MARKET’E DİREK OLARAK,
    ŞOK MARKET :0212 487 83 74

  27. Erdoğan kaplan dedi ki:

    A-3 blokta oturuyorum a-3 blokta oturan sakinlerin çok şanslı olduğunu düşünüyorum artık iki yöneticimiz bulunmaktadır .Ama B-2 blok kadar hizmet alamıyoruz toplanan aidatların tüm bloklara müşterek kullanılması gerekirken b-2 blok için yapılanların diğer bloklara yapılmadığını tesadüfen gördüm (asansörlere kamara takılması ve blok önüne ve arkasına kaydırmazlık yapılması gibi )tabi özel olarak yapılmış olabilir ama yapılan harcamaların sadece b-2 bloktan alınması şartıyla bunun dışında müşterek toplanan paraların müşterek alanlara veya tüm bloklar için düşünülmesi gerekmektedir .saygılarımla.

    • oyakkent2 dedi ki:

      Blok Yöneticiliği Konusu:

      1. Bahse konu yönetici, D-2 Blok seçilmiş yöneticisidir. A-3 bloğa taşınmış, A-3 blokta normal sakindir ve dairesine ait aidatını ödemektedir.

      2. A-3 bloğun seçilmiş yöneticisi görevine devam etmektedir.

      3. D-2 blok yöneticisi, görevine devam etmektedir ve yönetim göreviyle ilgili huzur hakkı almaya devam edecektir.

      4. D-2 blok yöneticisinin, D-2 Bloktan taşındığı dairenin, aidatı sorumluları tarafından ödenecektir.

      Kamera Konusu.

      1. TYTK toplantısında alınan karar gereği, kritik bölgelere konulmak üzere kamera satın alınmasına karar verilmiştir.
      2. Bahse konu kameralar, kayıt cihazlarıyla birlikte seyyar kullanılabilecek şekilde düşünülmüştür.
      3. İlgili yere ihtiyaç üzerine monte edilmiştir.
      4. Bahse konu kameralardan, 1 adedine farklı yerde ihtiyaç duyulmuş ve oraya monte edilmiştir.
      5. İhityaç sona erdiğinde, başka alanlara kaydırılabilir.

      Kaydırmaz Bant.

      1. B-2 blokta bir düşme olayı yaşanmış, ilgilinin müracaatıyla, yönetim kurulu yetksinde, deneme amaçlı
      bant monte edilmiştir.

      2. Bahse konu uygulamanın, ne kadar sağlıklı olacağı ve bantların ilgili alanda sökülmeden ne kadar kalabileceği izlenmektedir.

      3. Eğer bantlar uzun süre dayanır ve kullanışlı olursa, tüm blok giriş ve çıkşlarına yaptırılacaktır.

      SAYGILARIMLA

      Abdullah VİÇE
      Yönt. Krl. Bşk.

      • Erdoğan kaplan dedi ki:

        Polemiğe gerek yok beni tatmin etmedi, etmek zorunluluğunuz da yok. Hizmetler eşit olmalı bir şeylerin yapılması için üzücü olayların meydana gelmesi gerekmez ,A3 blokta böyle olayların olmayacağını kimse garanti veremez kaldıki oraya alınan malzeme ve cıhaz vb.tüm siteden toplanan paradan alınmış ise sadece beni rahatsız etmemelidir.

  28. Gülşah dedi ki:

    Bahar geldi ve artık çocuklar dışarı çıkmaya başladılar. Fakat park alanlarında küçük çocuklar için kaydırak merdivenleri çok dik, büyük çocuklar için ise salıncaklar çok küçük. 1.etap taki park alanları gibi niçin yapılmadı ve çocuklara kum ile oynaya bilecek alan yok. Çocuklara küçükte olsa kum havuzu yapılabilir.

  29. Kürşat Ural dedi ki:

    Bahara ve burada ki yaşamımızın 1.yıl dönümüne merhaba demek için Nisan 2011 sonunda, yada Mayıs 2011 ilk haftasında boğazda bir tekne turuyla tanışma, buluşma gezisi yapmayı öneriyorum.

    Bu konuda fikir ve önerilerinizi bekliyorum.

    Sizden gelecek fikir ve öneriler doğrultusunda oluşacak aile(kişi) sayısına göre servis,tekne görüşmelerine başlar ve organizasyonumuzu gerçekleştiririz.

    Saygılarımla

    Kürşat Ural

  30. Erkin Bozkurt dedi ki:

    Merhabalar ben Erkin Bozkurt, B-1 Daire 10 da evsahibi olarak oturuyorum.
    Sitemizin güvenliği konusunda aksayan yönlerin olduğunu ben de bir çoğumuz gibi gözlemlemekteyim. Bunda maalesef site kapısının hatalı tasarlanmasının büyük payı var. ve üzgünüm ki bu mevcut durumda çok da yapılabilecek bir şey yok. Ancak Oyak inşaata Avrupa konutları veya benzeri sitelerde olduğu gibi bir kapının yaptırılması ile nihai çözüm bulunabilir , aksi takdirde bu konu aynı park yeri konusu gibi kanayan bir yaramız olacaktır. Bu arada hiç olmazsa Oyak inşaata 2. etap 2.fazda aynı hataya düşmemesi konusunda uyarı yapılabilir, zira orası da bir süre sonra bize dahil olacaktır.

    Site hayatı insanların birbirlerinin yaşam hakkına saygı esasına dayalıdır. Site yönetimi ne polis ne de jandarmadır. Varsa mevcut sorunlar (vardır ve olacaktır elbette) sorunlar maalesef biz site sakinlerinin insani bireysel hatalarından kaynaklanmaktadır. İşte en bariz örneği araç park konusu , kendi menfaati için fazladan yürüyeceği adımları düşünerek tüm uyarılara rağmen yol üstüne park eden sakinler de olduğu gibi. Çamaşırını balkondan sarkıtan , halı kilim silkeleyen , asansörde dahi sigara yakan , kapısının önünde akmış çöp ve ayakkabı bırakan sakinlerimiz de olduğu gibi. İlk önce kendimize dönüp bir bakmalı ve sonra site yönetimine eksik oldukları konuda yüklenmeliyiz diye düşünmekteyim. Site yönetiminin gönüllü avukatı değilim , kendilerini de selam dışında tanımam, ama eleştirirken de saygı ve insaf sınırları içerisinde olunmalı diye düşünüyorum. Ben kendilerinin iyi niyet çerçevesinde imkanlar dahilinde hizmet ürettiklerine inanıyorum. Benim tüm sakinlerden beklentim komşu hak ve özgürlüklerine saygılı olmalarıdır. Saygılarımla

  31. Halil Yaşar dedi ki:

    A3 Blokta oturuyorum ve bu platformdan cevaplanmak üzere site yönetimine soruyorum

    1) A3 Blok’ta ön kapılarda şifreleme sistemi var arka kapılarda yok ve ön kapılarda herkes aynı şifre ile giriş yapıyor, bu komedi daha ne kadar devam edecek neden arka kapılar kilitlenmiyor ya da şifre kullanılmıyor

    2) Daire sakinlerinin kapılarının önüne koyduğu ayakkkabı ve terliklere halen bir çözüm bulamadınız, sözde temizlik personelleri bu kişileri kapılarını çalarak uyarıyor diyorsunuz ama kimsenin kimseyi uyardığı yok özellikle çöp toplama ve temizlik saatlerine dikkat ettim. Hiç bir görevli herhangi bir uyarıda bulunmuyor. Örneğin 7. katta 28 ve 29 numaranın önünde sürekli bir çizme ve terlik var ve hiç kalkmıyor, bu kişileri angi görevli ne zaman uyaracak illa bizmi uyaracağız. Komşularımızla kavga etmemizmi gerekiyor

    3) Çöp toplama günde 2 kez iken neden 1’e indi. Temizlik firmasına neden böyle bir tolerans gösterildi.

    4) Site yönetimine 2. bir personel neden alındı. Yönetim ofisinin işi ne kadar yoğun olabilir? (Aidat ödemeye geldiğimde çokta yoğun olmadığını gördüm)

    5) Site girişindeki güvenlik kontrolü, görevlinin ruh haline ya da keyfine göremi yapılıyor. Baız günler araçlar sorgulanırken bazı günler yol geçen hanına dönüyor (Farklı araçlarla siteye giriş yaptığımda karşılaştığım durum)

    6) Yöneticilerin aldığı aylık huzur hakkı 6.000 TL’midir ? Bu rakam kaç kişiye nasıl bölünür bu rakamı alanların site yönetimi için harcadığı mesai nedir ?

    YHapacağınız bilgilendirme için şimdiden teşekkür ederim..

    • oyakkent2 dedi ki:

      Sn Halil YAŞAR

      1. Bloklarımızdaki, şifreleme sisteminin amacı, sadece ön girişlere konulan, şifre ve görüntüleme/intercom sistemiyle kontrolü bir noktadan sağlamaktır. İnşaat firması, arka girişlere şifre sistemi düşünmemiştir.

      a. Arka kapılar sürekli kapalı kalmalıdır, kapılar dışarıdan girişlerde ancak, anahtarla açılabilir, içeriden dışarı çıkışlarda anahtara gerek yoktur. Bu durum sadece, anahtarı olanlara arka girişlerden girebilme imkanını sağlar. Anahtarı olmayan kişiler veya yabancılar, blok ön girişine yönlendirilir. Blok ön girişinden, anahtarı olmayan veya şifreyi bilmeyen kişiler ancak ilgili daireyi tuşlayarak ve ilgili daireden kapının açılmasıyla bloğa giriş yapabilirler.

      b. Biz yönetim olarak satandart bir şifre (geçici şifre, daha sonra değiştireceğiz) belirledik ve uygulamaya soktuk. Biz blok için ortak bir şifre belirledik. Her daire içinde, ayrı şifre belirlenebilir (Ama, şifre sistemine herkesin ayrı ayrı, sürekli müdahele etmesi problem çıkartabilir). Site, Blok yönetimlerine de teknik olarak problemler çıkartabilir.

      c. Bazı bloklarımızda, giriş/çıkış yoğunluğu blok arka kapılarından olmaktadır. Biliyorsunuz, bizim otoparklarımız genelde arka taraflarda olduğundan, A-1, C-1, D-1 bloklarda, daha çok arka girişler kullanılmaktadır, bu bloklarda şifre sistemi çok az kullanılmaktadır.

      d. Blok yöneticinize müracaat edip, kullanım çoğunluğu veya isteklere göre, şifrelerinizi yeniden düzenleyebilirsiniz veya arka kapıların kilitli veya açık tutulması için müracaat edebilirsiniz. Bu uygulamada blok sakinlerinin isteklerine göre haraket edilmesi daha uygun olacaktır.

      2. Daire önüne konulan her türlü eşya, ayakkabı terlik vb. malzemeler için, tüm sakinlerimizden rica ediyorum. Lütfen herkes kendi otokontrolünü yapsın. Site yönetimi olarak, sakinlerimizi en ufacık olumsuzlukta sıkmak, rahatsız etmek istemiyoruz. Site yönetimimiz, daha çok, kurallara, ısrarla uymak istemeyenlere, tüm uyarılara rahmen, olumsuz davranışından vaz geçmeyenlere, gerekli işlemleri yapmaktadır ve yapacaktır. Fakat, olur ya insanlık hali, acil giriş, çıkış olur, terklik, ayakkabı kısa süreli bırakılabilir. Kişiler hemen sıkboğaz edilmemelidir.

      3. Çöp toplama saatleri için, Toplu Yapı Temsilciler Kurulu (9 Blok Yöneticisi) karar aldık. Biliyorsunuz 16.00 da ikinci kez çöp topluyorduk. Temizlik firması çalışanları 08.30 – 17.00 arası çalışmaktadır. Buna göre, saat 16.00 da alınan çöpten sonra, çöpün kalan, akan kirleri temizlenememekte, vakit yetmemekte ve o kir ertesi güne kadar kalmaktaydı. Yani ikinci kez alınan çöp, aslında binayı kirletmekteydi. Bir diğer husus, detay temizlik için daha çok vaktimiz oldu. Temizlik firmasına aldırdığımız yüzey temizleme makinasıyla, bloklarımızın temizliğine daha çok vakit harcamaya başladık.

      4. 2 nci elemandan kastınız kim? Site yönetiminde çalışan elamanımız, 3 kişidir.

      a. Sekreter ve Danışma Personeli: Tüm sakinler, kayıt kuyudat, telefon, dosyalama, yazışma, misafir karşılama, ikram, temizlik vb. hizmetler için,

      b. Muhasebe personeli: Tüm muhasebe, ödemeler, aidat toplama işlemeleri, tüm faturalar takibi, görevli daireler kiracıları ödemeleri, banka hesapları, cari hesaplar, kasa işlemleri için.

      c. Teknik Personel : 24 saat boyunca (kendisine görevli dairesi tahsis edilmiştir), sitemizin tüm teknik arızalarına müdahele, Elektrik, Jeneratör, Yangın Tulumbaları, Su depoları vb. ne kadar, cihaz varsa, bakım turum, takibi, arıza, onarım işlemleri için sözleşmeli olarak alınmıştır.

      5. Güvenlik Hususları konusunda, teknik veya sistemsel sıkıntılarımız var. Mümkün olduğu kadar, güvenlik firmasını sıkıştırıyoruz, en ufacık olumsuzlukta kendilerini çağırıyoruz ve açıklama istiyoruz.

      a. Tüm sakinlerimizden ricam, güvenlik ile ilgili yaşadıkları olumsuzlukları, anında, şahsıma, tarih ve saatiyle bildirmeleridir ki, yaşanılan olayla ilgili, tarih ve saat, sorumlular, gerekli araştırmayı, soruşturmayı yapalım, tutanakaları tutup olayı belegeleyelim ve kamera kayıtlarını inceleyebilelim.

      b. Teknik sıkıntımız ise, sitemize giriş kapısıyla ilgilidir. Güvenlik kulübesinin konumu, bariyerlerin açık kalma süresi, sorgulama yapmak için yeterli alan olmaması ve cadde üzerinde biriken araçların stres yapması. Öndeki araç sorgulama yapılırken, arkalardaki diğer arçalardan kumandayla kapının açılması ve bütün araçların birden içeriye girmesi vb.

      6. Huzur Hakları Aşağıda olduğu gibidir.(Halil Bey: Huzur hakkı 6.000 tl. yi nereden buldunuz?)

      a. Yönt. Krl. Bşk. : 1000 tl. (Tam Zamanlı)
      b. Bşk. Yrd. : 800 tl. (3 ayda bir, 100 tl. eksik alır, bu rakkam denetçiye ödenir)(Tam zmn.)
      c. Sayman Üye : 500 tl. (3 ayda bir, 100 tl. eksik alır, bu rakkam denetçiye ödenir)(Hft sn. Akş)
      d. 2 Denetçi (2 kişi) : 200 tl. (1 kişi, 3 ayda bir, 100 tl. alır.) (3 ayda bir denetleme)
      e. Blok Yöneticisi (9 kişi) : Toplam 850 tl. (Her yönetici, oturduğu dairenin aidatını ödemez)

      Saygılarımla

      Abdullah VİÇE
      Yönt.Krl Bşk.

      • Halil Yaşar dedi ki:

        Merhabalar,

        Sorulan soruların tamamı yönetimin elindeki yetkiyi en iyi şekilde kullanması ve çalışma hayatında bilinen bir tabir olan “İş körlüğü” nedeni ile gözden kaçan aksaklıkların bir site sakini olarak yönetime iletmeye yöneliktir. Yönetimin veridği cevaplardan yola çıkarak sırayla cevap vermem gerekirse;

        1) Kapı şifreleri uygulaması gayet mantıklı ve sağlıklı bir uygulama kesinlikle devam etmelidir. Ancak doğru bir şekilde herkesin ayrı bir şifreyle tek bir kapıdan giriş yapabildiği bir sistemle devam etmelidir. Bu sisteme geçilmemesinden ötürü evlerimizde meydana gelecek hırsızlık yada adli bir olayda doğacak sorumlulukta kimse bunun hesabını veremeyecektir. En güzel tedbir zamanında alınandır.
        2) Daire önleri ile ilgili olan hıusa geçersek, Bu soruyu daha önce bizzat site yöneticimize sorduğumda bana konuyla ilgili gerekli uyarının temizlik personeli aracılığı ile daire sakinlerine yapıldığını ve bu şekilde davranan daire sakinlerinin uyarıldığını söyledi. Bende tesadüfen birkaç kez temizlik personelinin gerekli uyarıyı yapmadığını gözlemledim ve bu platformdan paylaştım. Bunu yazarken amacım kimseyi sıkboğaz etmek değil, aksine bunu alışkanlık haline getien tüm sakinlerimize bir şekilde sesimi buradan duyurabilmek… Ayrıca iddia edildiği gibi temizlik çalışanlarının bu şekilde bir uyarıda bulunmadığını söylemek ve yöneticimize bu konudaki aksaklığı iletmektir. Lütfen “sıkboğaz etmek ” türündeki popülist söylemlere başvurarak insanların bu yanlışlarını meşrulaştırmayalım ve birbirine karşı kışkırtmayalım… Yapmamız gerekeni yapıp temizlik görevlilerini uyaralım.
        3) Çöp toplama husundaki açıklama için teşekkür ederim. Eğer binalardaki detaylı temizliğe ayrılan süre ve imkanlar artmış ise hiç bir sorun yok elinize sağlık, sorumun cevabını aldım
        4) Site yönetim ofisindeki büro personelini kastettim. Daha önce sayı 1 iken 2’yemi çıktı ? Çıktıysa ne zamandan beri ve bu konuyla ilgili alınmış bir toplantı kararı varmı ?
        5) Güvenlik hususunda istediğiniz şekilde olayın yaşandığı saat ve tarih not edeceğim ve yönetime bildirileceğim.
        6) Huzur hakkı ibaresi bu internet sitesinde yayınladığınız denetim raporunun 8. Maddesinde yer almaktadır.

        Sonuç olarak, bundan öncede yazdığım yazılar veya sorduğum sorularda özellikle üzerinde durduğum iki husus vardır. Bunlardan biri temizlik, diğeri güvenlik, bu iki hususta maalesef gerek bu işleri yürütmek için anlaştığımız firmaların gerekse çalışan personelin tamamen iyi niyetine ve işini hakkıyla yapıp yapmama insiyatifine kalmış hususlardır. Amacım bu sitede yaşayan bir site sakini olarak bu konularda aksayan yöneleri paylaşmak ve iyileştirilmesi için gerekeni yapmakla yükümlü birimlerin çabasına katkı sağlamaktır. Bu sitenin yönetiminde olduğunuz sürece olumlu fikirlerimizi alıp uygulamakta sizin elinizde uygulamamakta sizin elinizdedir. Eminimki hepimiz yaşam kuralları belirlenmiş, herkesin herkesin hakkına riayet ettiği ve en önemlisi güvenli bir sitede oturmak istiyoruz….

      • Ozgur Polat dedi ki:

        Merhaba Abdullah Bey,
        D1 blok arka kapilari sanirim bir arizadan dolayi iceriden sadece anahtar ile acilmaktadir. Acil durumlarda guvenli olmayip problem olacaktir. Duzeltilmesini saglarsaniz cok seviniriz.

        Simdiden tesekkurler, iyi calismalar
        Ozgur Polat

        • oyakkent2 dedi ki:

          ÖZGÜR BEY İYİ GÜNLER SİTE YÖNETİM KURULU 01.06.2011 TARİHİNDEN İTİBAREN DEĞİŞTİ.D1 BLOK ARKA GİRİŞ KAPISI YAPTIĞIMIZ KONTROLDA ARIZALI OLDUĞUNU GÖRDÜK,SORUNU GİDERDİK,APARTMAN SAKİNLERİ ÇIKIŞ KAPISINI GÜVENLİK NEDENİYLE KİLİTLİYOR OLABİLİRLER.
          GÖREVİ DEVRALDIĞIMIZ GÜNDEN İTİBAREN SAHADAYIZ.BÜTÜN YANGIN SÖNDÜRME SİSTEMLERİ,PEYSAJCILAR,GÜVENLİK ELAMANLARI,TEMİZLİK FİRMASINI SIKIŞTIRDIK AYRICA TÜM OYUN PARKLARINI KONTROLLERİNİ YAPTIK,SULAMA SİSTEMİNDEKİ BOŞ YERE GİDEN SULARI(KOPUK,KIRIK) SORUNLARINI GİDERDİK,06.00 DA SÖNEN ÇEVRE AYDINLATMA SİSTEMİNİ 04.45 AYARLADIK,SİTEMİZ İÇİN NELER YAPABİLİRİZ ONUN HEYACANI İÇİNDEYİZ
          BİZİ HER ZAMAN ARAYABİLİRSİNİZ,
          SUAT GELDİ
          YÖNETİM KURULU BAŞKANI
          05304903839

  32. seçkin özdemir dedi ki:

    oyak kentte dair var kiracım oturuyor siteye ziyarete geldim aracımla elimi kolumu sallaya sallaya girdim nereye geldiniz neden geldiniz diye soran yok aıdat topluyosunuz güvenlik yok bu konuda sorumlu insanlar lütfen bana bir açıklama yapabilirmi lütfen.

  33. Uğur Cafri dedi ki:

    A3 blok ta oturmaktayım. Camların terlemesinden dolayı yerdeki laminantlar kabarmak üzere…. Oyak inşaat elamanları defalarca bakmalarına rağmen camların terlememesi için bir çözüm üretemediler. Her akşam pencerelerin önüne havlu vesaire koyup sık sık camlardaki buharı silmeye çalışıyoruz. Bu sorunu benim gibi yaşayanlar şikayetlerini Oyak inşaata iletirlerse çözüme belki daha çabuk ulaşırız.

    • Kürşat Ural dedi ki:

      Merhaba; bu kış aynı sorunu bizde yaşadık.Oyak İnşaat personeli pencerelere gelip baktılar. Pencerelerde buğulanma ve süpürgeliklerde küflenme eskisi gibi olmuyor. Ayrıca evin haftada birkaç kez havalandırılması gerekmektedir. Önümüzdeki günlerde Oyak İnşaat personeli küflenen pencere süpürgeliklerinide değiştirecekler.

      Sizinde Oyak İnşaata gidip form doldurmanızı öneririm.

      Saygılarımla

      Kürşat Ural

  34. EKREM ŞENSOY dedi ki:

    SAYIN YÖNETİM

    -BU GSM ŞEBEKELERİNİN ÇEKMEMESİYLE İLGİLİ PROBLEMLER DE GELDİĞİMİZ BİR NOKTA VARMIDIR ?
    – OYAKKENT DE OTURUPTA CEP TELEFONU İLE KONUSAMAMAYA DEVAMMI EDECEĞİZ ?
    – FİBER İNTERNET İLE İLGİLİ SON DURUM HAKKINDA DA BİLGİ VERİRSENİZ SEVİNİRİM.

    EKREM ŞENSOY

    • oyakkent2 dedi ki:

      Metronet ile sözleşme imzalandı, alt yapı çalışmaları devam ediyor.

      Site yönt.

      • mustafa dedi ki:

        metronetin alternatifi olan superonline ile gorusme yapıldı mı? site sakinlerine alternatif olması açısından sitede 2 firma olması avantajlı olabilir. iyi çalışmalar

        • oyakkent2 dedi ki:

          Evet, Süperonline ile de görüşmeler yapıldı. Ama henüz sözleşme yapılmadı. Görüşmeler devam edecek

          Saygılarımla

          Site Yönt.

          • Kürşat Ural dedi ki:

            Abdullah bey merhaba; superonline ile sözleşme yapılmasını acil olarak rica ediyorum.

            Saygılarımla

            Kürşat Ural

            • Fatih Çetin dedi ki:

              Merhaba Abdullah Bey,

              Superonline ile de sözleşme imzalamanızı rica ederim. Her ay gereksiz yere türk telekoma fazladan 30 TL ödüyoruz.

              Teşekkürler,

              İyi çalışmalar.

              • emre dedi ki:

                evet kesinlikle katılıyorum.

              • oyakkent2 dedi ki:

                Sn sakinlerimiz

                1. Sitemizde fiber kablo alt yapısı yoktur.

                2. Bölgedeki en yakın fiber alt yapısı, Başakşehir 5. Etaptadır.

                3. Bahse konu firmaların, (Metronet, Süperonline) sitemize fiber optik kablo alt yapısını getirmek için, ilgili bölgeden sitemize doğru, bir kazı yapılması gerekmektedir. Bu firmalar Belediye vb. sorumlu yerlere müracaatlerını yapmışlardır. Şu anda, kazı izinleri için bekleniyor.

                Bilgilerinizi, rica ederim.

                Saygılarımla

                Site Yönt.

  35. Kürşat Ural dedi ki:

    Buaraya taşınmadan önce Teledünyayı bir kullandım.Memmnun kalmadım.Sürekli kanallarda bozulmalar oluyordu.Buraya taşındıktan sonra burada altyapıları olmadığı için 250 tl ceza ödeyerek aboneliğimi iptal edebildim;ayrıca sadece teledünyada kullanılan kablosuz modemde elimde kaldı.Modemede yaklaşık 250 tl ödemiştim.Kararı size bırakıyorum.

    Saygılarımla

    Kürşat Ural

  36. EKREM ŞENSOY dedi ki:

    merhaba

    madem böyle bir sorununuz var , market arabalarını kımlık alarak teslim edin yada bir ücret karşılığında teslim ediin. emin olun 1 tane bile aracınız kaybolmaz 🙂
    nacizane fikrimdir. .

  37. Selim Özsümer dedi ki:

    Merhaba,
    Ben de Uydu TV ve internet bağlantısı için girişimlerde bulunulmasını istiyorum. D-smart ve Digiturke bağlı kalmadan mevcut uydu sistemleri (Turksat-Hotbird) üzerinden tüm şifresiz kanalların izlenebilmesi , fiber internet altyapısının siteye ulaştırılmasını talep ediyorum.Uydunet ile bireysel abonelik için görüştüm ancak site yönetiminin başvurması gerekmekte imiş.Ancak fiber ve şifresiz uydu devreye girerse uydunete gerek kalmaz diye düşünüyorum.
    Saygılarımla,

    • Mehmet Çavuşoğlu dedi ki:

      Selim Bey,

      Ben de zamanında superonile fiber internet ile görüştüm superonlie sitelere hizmet veriyor ve yönetimin başvuru yapması gerektiğini belirttiler.

      Abdullah Bey,

      Yönetim olarak her hangi bir internet sağlayıcısına başvuru yapıldı mı?

      Saygılarımla,
      Mehmet Çavuşoğlu

      • oyakkent2 dedi ki:

        1. Sn. Sakinlerimiz. Şu anda iki tane internet sağlayıcı firmayla görüşüyoruz.
        (Metronet ve Süperonline), Sözleşme şartlarında anlaştık sayılırız. Kısa zamanda imzalamayı düşünüyoruz.

        2. Bu internet sağlayıcı firmaların IP TV (İNTERNET ÜZERİNDEN TV YAYINI) getirmeleri 2-3 ay sürebilir

        Saygılar

        Site Yönt.

  38. Murat Erdiş dedi ki:

    Merhabalar,
    Teledünya (uydu net) aboneliğini sitemize getirmek mümkün olur mu acaba?

  39. ahmet kurnaz dedi ki:

    merhabalar b1 blok sakiniyim sizden ricam tv frekanslarını sayfanızda yayınlarmısınız.birde b1 arka giriş bahçe lambasının 3 aydır yanmadığı tamir edilmesi lütfen.

  40. gürkan dedi ki:

    merhaba
    turkcell wınn kullanan komşularımın dıkkatıne
    yaklasık 8 aya yakın bu sıtede oturuyorum ılk gun vede bugune kadar wınn cıhazını kullanamadım problem var.bunu turkcell e ilettim.3g şebeke kapsma alanı dışında kalıyor bolge hattın çekmesıyle alakası yok.normal hattın uzerındende ıse verı akısı çok az .bu şikayetım uzerıne wınn cıhazımı hiçbir şekilde cezaı sart olmadan geri aldılar.kulananların bilgisine

    • Mehmet Çavuşoğlu dedi ki:

      Merhaba,

      VINN cihazını iade etmek istemeyenler için cihazın çalışması için 5 metrelik usb kablosu alıp cihaz camın kenarına konumlandırılır ise gayet hızlı bir şekilde 3G olarak çalışır yada ben kablo ile uğraşmak istemiyorum diyorsanız 3G router alır VINN i camın kenarına konumlandırırsınız ve evinizde wireless olarak internet olur ben şuan 3G router ile kablosuz internet kullanıyorum evim giriş kat olmasına rağmen 3G hızında çalışıyor.

      Saygılarımla,
      Mehmet Çavuşoğlu

  41. Mehmet Çavuşoğlu dedi ki:

    Sn. Abdullah Bey,

    İllaki vardır; fakat ben bilmediğimden soruyorum. Site yönetiminin bütçe harcamaları nerede yayımlanmaktadır? Bilgilendirmenizi rica ederim.

    Saygılarımla,
    Mehmet Çavuşoğlu

  42. EKREM ŞENSOY dedi ki:

    MERHABA ,

    OYAKKENT 2 B3 BLOK A YENİ TAŞINDIM. HİÇ AKLIMA GELMEYECEK BİR SORUNL KARŞILAŞTIM . AVEA-VODAFONE HATLAR HİÇ ÇEKMEMEKLE BERABER TURKCELL WINN İNTERNET DE NEREDEYSE ÇEKMEMEKTE, TURKCELL ALLAHTAN ÇEKMEKTE OLUP İLETİŞİM SAĞLANABİLİYOR. KONU İLE İLGİLİ BİR YAZI GÖREMEDİM BURADA. ACABA SADECE BENDE MI SORUN VAR ?

    • oyakkent2 dedi ki:

      EVET BÖLGEMİZDE, SİTEMİZDE BÖYLE BİR PROBLEM VAR, BÖLGEMİZDE SİNYAL SEVİYESİ DÜŞÜK, İLGİLİ YERLERE MÜRACAATLAR YAPILDI.
      YENİ BAZ İSTASYONLARI KURULMASI GEREKİYOR. KONUYLA İLGİLİ ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR.

  43. Halil dedi ki:

    A3 Blokta 31 numarada oturuyorum ve bloğumuzun önündeki yanlış park problemini burada daha önce dile getirdim. Ancak halen herkes bildiğini okumaya devam ediyor. Bir diğer taraftan da şimdi yeni bir moda başladı. Daire sakinleri kapı önlerini ayakkabılık olarak kullanıyorlar, nerdeyse her dairenin önünde en az 1 adet ayakkabı/terlik mevcut, benim anlamadığım bir çok insanın ve eşyanın sığabildiği dairelerine insanlar 1 ayakkabıyımı sığdıramıyorlar…. Site yönetminden bir talebim olacak, temizlik görevlileri aracılığı ile daire sahiplerini bu konuda uyaracaklarına (yayınladığınız temizlik personeli görev tanımında geçen ibare) kapı önlerine konulmaması gereken ne var ise hepsini toplatın ve çöpe atın… Emin olun ilk toplamadan sonra kimse ayakkabısını kapı önüne bırakmayacaktır. Ben akşam evime geldiğimde ortak kullanım alanı olan kapı önlerinde birde karşı komşularımın bıraktıkları çöp ve dağılmış ayakkabılar ile karşılaşmak istemiyorum…Modern apartman kültüründen nasibini almış bireyler ile insan gibi yaşamak istiyorum…

    Saygılar…

  44. Halil dedi ki:

    Seçilmiş yönetimin işini en iyi şekilde yapmasını istemek, seçen ve seçmekle kalmayıp belli bir aidat ödeyen her site sakininin hakkıdır. Ben 3 gün 3 farklı araçla siteye sorgulanmadan girebiliyorsam, aydınlatma direklerinde sönük ampüller var ise, temizlik konusunda halen belli bir standartın altındaysak, halen daire kapılarının önü ayakkabılık gibiyse, halen oturduğum bloğun önü 3. sınıf otopark gibi karman çorman ise , halen sitemizde otopark ve yeşil alanlarda onlarca bisiklet üst üste duruyorsa, kimse kusura bakmasın ama birileri dairesini 100 TL fazla rakamla kiraya versin diye ben yaşadığım sitedeki sorunları görmemezlik yapamam, herkes işini en iyi şekilde yapmakla yükümlüdür.

  45. Selim Özsümer dedi ki:

    Merhaba,
    Görüş ve öneri ortamında paylaşılan konuları (Bıçaklanan araç tekerlekleri,otopark kullanımı sıkıntıları , site sakinlerini medeniyetten yoksun gösteren mesajları vb.) Eylül ayından önce görmüş olsaydım bu siteden ev almak konusunda birkaç kez daha düşünürdüm. .
    Şahsi fikrim; burada paylaşılanlar polemiğe dönüşmemeli, yorumlara yargılayıcı karşılıklar verilmemeli ,amacı sadece daha güzel , güvenli ve huzurlu bir site ortamını sağlamak olmalıdır.Yönetimin tüm sorunları bir anda çözmesi beklenemez.Tüm site sakinleri kurallara uyarak , gördüğümüz sorunları yönetimle paylaşarak çözümüne destek olmalıyız.
    Bu yapılan yorumlar internette tüm kullanıcılara açıktır.Evlerin kira ve satış değerlerini düşürdüğümüzün, buradan ev almayı , kiralamayı düşünen huzurlu ve güvenli bir site arayışı içindeki seçici insanların komşularımız olamayacağının da farkında olmalıyız.
    Sorunlara tabi ki sessiz kalmayalım.Yönetimi ve birbirimizi uyaralım.Sonuç alamıyorsak gereken neyse onu yapalım.
    Saygılarımla,

  46. Halil Yaşar dedi ki:

    A3 Bloğun önünde akşam saat 10’dan sonra tam bir rezalet yaşanıyor araçlar 3 sıra park yapıyor bırakın arabayla geçmeyi yaya bile geçemeyeceğiz neredeyse, bu arda en arkada otoparkın sonunda (açık misafir ototparklarının olduğu yer) resmen bisiklet mezarlığına dönmüş durumda, hani bisikletler toplanmış ve kaldırılmıştı, sitemiz remsne hurdalığa dönüyor….

  47. Erdoğan KAPLAN dedi ki:

    A-2 önüne konan dubalar belki A-2 rahatlattı ama aynı kişiler özelllikle bordo rengli fort gümüş giri renkteki renault sicenik şimdi A-3 blok önüne abane oldular yönetim olarak onları sadece A-2 önünden gitmelerini saplamak olduğunu düşünmüyorum yoksa A-3 blok yönetim dışındamı kalıyor sözlü söylememe rahmen araçların buraya park yapmaması için bir önlem alınmadı.nedenini bilemiyorum kurallara her kesin uyması gerekir uymayanlarla ilgili işlemleride yönetici arkadaşlarımız kurallara uymaya davet etmelidir.
    iyi çalışmalar diliyorum .

  48. Kürşat Ural dedi ki:

    Merhaba; Güvenliğin hazırlamış olduğu alışveriş merkezi ve marketlerin servis saatleri listesinin burada yayınlanmasını rica ediyorum.

    Hepinize sağlıklı ve mutlu yıllar diliyorum.

    Saygılarımla

  49. AYDIN YILDIRIM dedi ki:

    Merhabalar;
    Öncelikle a1 blok ve devamında ön kapıların önünde uygulamaya konan dubaların performansı takdire şayan bir görüntü çizmektedir.Ama görüyorum ki , ön kapıların önüne park eden araçlar için ,duba olayını vurgulamakta hata etmişim.Şimdi hepsi öne park etmeyip,arka kapıyı ve bloğu ön kapı hariç çevrelemeye başladılar.Gecenin saat 2 sinde yatak odasının olduğu taraf komple araç doluyor…D2 bloğun önü rezalet.Bu olayı bir an önce çözerseniz memnun olurum. Ben aracımı 100 metre ileri park ediyorum…Komşumun aracı hemen camımın dibinde..Bu olay tamamen çözülene kadar , bugünden sonra 34 FGN 18 plakalı aracım camımın dibinde ,uygunsuz olarak park edilecektir.Başkası park edeceğine ,bugünden sonra ben park ediyorum.Bilgilerinize sunar iyi çalışmalar dilerim.

  50. AYDIN YILDIRIM dedi ki:

    Konuya göstermiş olduğunuz hassasiyetten ötürü çok teşekkür eder,iyi çalışmalar dilerim.

  51. Ali Gündoğan dedi ki:

    Çok verimli ve iyi çalışan bir yönetimsiniz bu yönetimin daha d iyi işlemesi çalışanların istikrarlı bir şekilde iş yerinde kalması çalışanlarınıza güvn duymanız ufak tefek hatalarda daha iyi bir şekilde ona göstermeniz ve güzelce anlatmanı ve çalışanlarınızın arkasında durmanızdan geçer.Bu benim endi görüşümdür.

    • oyakkent2 dedi ki:

      Ali Bey,
      Tşk.ler, Site Yönetiminde kaydınız yok.

      Kendinizi tanıtırmısınız, lütfen.

      Saygılarımla

      Site Yönt.

    • Ali Gündoğan dedi ki:

      Ben oyakken 1.etapta oturan birisinin krabasıyım bunu biinci eapa yazıcaktım buraa yazmışım kusura bakmayın ama şunu söyleyebilirim oyakent 2. etata gördüğüm kadarıyla yeni kurulmasına rağme kıs süredeiyi faliyetler gösteren bir yönetim ben oyakkentin dahad gelişeceğini dşünüyorum.

  52. AYDIN YILDIRIM dedi ki:

    oyakkent2 says:
    Aralık 14, 2010, 4:22 pm
    Site Yönetimi Avukatının Görüşü

    Kat mülkiyeti kanunu malikleri arasında bir anlaşmadan bahsediyor.
    Yönetim Kurulu’na verilmiş bir yetki yoktur. Sitemizin Yönetim Planında giriş katları ile ilgili özel bir madde de yoktur.

    Bu nedenle kanundaki c fıkrasında yazan hüküm takbik edilmektedir. (KMK m 20 / c) Kat malikleri ortak yer veya tesisler üzerindeki kullanma hakkından vazgeçmek veya kendi bağımsız bölümünün durumu dolayısıyla bunlardan faydalanmaya lüzum ve ihtiyaç bulunmadığını ileri sürmek suretiyle bu gider ve avans payını ödemekten kaçınamaz.)

    Sayın Sakinimizin arzusunu YK olarak karar alıp gerçekleştirme yetkimiz bulunmamaktadır.

    Merhabalar;
    YANITINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.

    GİRİŞ KATINDA OTURANLAR ASANSÖR GİDERLERİNE KATILMAK ZORUNDA MIDIR?

    Kat Mülkiyeti Kanunu’na tabi binalarda ortak yerleri kullanmamaktan dolayı bunların masrafına iştirakten kaçınılamaz. Ancak bunun aksine hükümler yönetim planına konabilir ve böyle bir hüküm de geçerlidir. Çoğunlukla uygulamada gördüğümüz, bu tür bağımsız kat maliklerinin asansör giderlerinden muaf tutulduğudur. Eğer yönetim planında böyle bir madde yoksa, konuyu bağımsız bölüm malikleri toplantısında gündeme getirerek, yönetim planı değişikliği talep edebiliriz. Bu toplantıda adil bir karar alınmazsa, Kat Mülkiyeti Kanunu’nun 33. maddesine göre, açıkça adalet kurallarına aykırı durumun değiştirilmesi ve adil bir hale getirilmesi için, bulunduğumuz yerdeki sulh hukuk mahkemesine başvurabilir, yönetim planındaki hükmün değiştirilmesini talep edebiliriz….(Bu en son seçenek)…

    Site yönetiminden ricam şudur.Bu konunun Bağımsız bölüm malikleri toplantısında gündeme getirilip , oylama yapılarak çözüm bulunması iyi olur.Bu konuya benim yazdıklarıma istinaden ,bana bir parça hak verilebiliyorsa yönetim kurulumuzun gerekli hassasiyeti gösterip durumu toplantıda izah etmesidir.Yönetim kurulumuz da siz haksızsınız böyle bir uygulama olamaz diye belirtirse konuyu oylamaya sunmaya bile gerek yoktur..Ben deo zaman konuyu kendi adıma kapatıyorum..
    Aslında giriş katlar için aidatın (asansör kısmı için ) 15-20 tl düşürülmesi ne beni zengin eder,nede
    diğer komşularıma zarar verir.Ben sadece adaletli bir uygulama olmadığını vurgulamaya çalıştım.15-20 tl için toplamda 500 tl için konunun sulh hukuk mahkemelerine taşınması kadar ayıp ve boş bir şey yoktur.

    SAYGILARIMLA
    İyi çalışmalar dilerim.

    • oyakkent2 dedi ki:

      Olabilir, Genel Kurullarda, Gündeme alırız.

      • Mehmet Çavuşoğlu dedi ki:

        Merhaba,

        Bu konuda Fuat Abay/Aydın Yıldırım beyler ve ben asansör konusunda hem fikiriz. Fuat beyin dediği gibi düşecek meblağ kimseyi batırmaz, aidat düşer yada düşmez benim için hiç önemli de değil; fakat bilinmelidir ki adaletli bir uygulama değil.

        Saygılarımla,
        Mehmet Çavuşoğlu

  53. AYDIN YILDIRIM dedi ki:

    Muhsin bey merhabalar;Zemin kat-giriş kat adı her neyse önemli değil.Bu işin içinden çıkılmayacak durum nedir.Tam anlatırmısınız lütfen.Ben kanunu açık şekilde anlatmaya çalıştım.Kanunda asansör diye birşey net olarak var mı?..Hayır yok……..O zaman çatıyı bacayı neden karıştırıyorsunuz.Kimse çatıya,aydınlatmaya,güvenliğe,temizliğe,sarf malzeme giderine,yönetici huzur haklarına ,jeneratör giderlerine,bilmemm daha neler giderlerine karışmıyorum bizi ilgilendirmez demiyor ki.Asansör bakım ,asansör arıza,asansör elektrik gideri,asansör revizyon gideri , bunlardan giriş katların mahrum bırakılması durumunu yönetime iletmeye çalıştık…Siz bu giderlerin kaç para olduğunu biliyormusunuz.Neredeyse toplanan aidatın 4 te biri asansör gideridir.Giriş katta oturan vatandaş kullanmadığı aletin ücretini neden ödemelidir.Kanun 1965 yılında çıktığında kaç tane 10 katlı 2 asansörlü konut vardı Türkiyemiz de.
    40.000 tl bu konutların aylık gideri varsa bu giderin 10.000 tl sı sadece asansör gideridir.daire başına aylık 22 tl sadece bu işin ödenmekte.24 tane giriş kat 22 tl dan 528 tl para eder. 528 lirayıda 450 tane diğer konutların aidatına böldüğünüzde aidat 1.28 tl artar. Nekadar büyük bir meblağ değil mi?..
    HAK-HUKUK buysa bundan sonra bu konu hakkında yorum yapmayacağım.Ama suç kanunumuzda -hukuk sistemimizde….Hala düzenlenmedi.Görünüş o ki bu kanunu ben düzelteceğim.Sizde faydalanın ,başkalarıda faydalansın.

    • evrim dedi ki:

      giriş ve zemin katlar asansör için para ödemeyecekse 10 uncu yada 11 inci kattaki komşuya çıkarken vb. asansörü sakın kullanmasınlar. hak hukuk demişsiniz ya hak hukuk bunu da öngörür bence…

  54. Herkese merhabalar;

    Toplantıda alınan kararlar ile ilgili fikrimi dile getirmek istiyorum. Komşularımız daha çok giriş katın aidatları hakkında yorumda bulunduklarından ve ben de bir zemin kat sakini olduğumdan ilk bu konuda yazmak istedim.

    Evet zemin kat sakinleri asansörleri hiç kullanmıyor, ortak alanlardaki giderleri minimum seviyede ama ortak yaşam denen de bir olgu var. Yönetmelikler ve kanunlar bir şekilde bu aidatları hesaplamış, bize de bunlara uymak düşer. Çünkü öteki türlü hesap ipssiz bir kuyu, kimse içinden çıkamaz. Düşünsenize; çatımızda bir arıza meydana geldiğinde sadece çatı katındaki evsahipleri mi mesuldur, yada bahçe ile ilgili yapılan bir peyzaj uygulamasında en çok zemin kat izlediği için zemin kat malikleri mi ücret ödemelidir.

    Bu durum kanun koyucu tarafından önceden farkedilmiş ve buna göre yönetmelikler oluşturlmuştur, ve buna da ortak yaşam diyoruz. Eğer öyle olmasaydı boş duran bir ev için aidat ödenmemesi de çok makul ve kabul edilenilir bir durum olabilirdi.

    Şimdilik bu kadar, herkese daha yaşanabilir bir site hayatı diliyorum.

  55. AYDIN YILDIRIM dedi ki:

    Bir önceki yazımdaki hatadan dolayı üzgünüm.Asansörün harcadığı elektrik gideri hesabım ortalama doğru.Toplamda 1 aylık tüketim 25.000 kw.yani 250.000 w. eder….. yani 259 tane 100 w lık lambanın 12 saat boyunca kesintisiz çalışması demektir.Bu hesaplar ortalamadır.

  56. AYDIN YILDIRIM dedi ki:

    oyakkent2 says:
    Aralık 14, 2010, 12:07 pm
    Konuyla ilgili Avukatımızdan görüş istedik. Detay araştırma yapılacak.

    İlginiz için teşekkür ederim..Bu konuyu hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde yorumlayıp , uygun bir çözüm çıkacağını düşünmek istiyorum..Konutlarımızda asansörlerin kullanım ömrü maximum 15 yıl olacaktır.maximum 15 yıl sonunda revizyon işlemine girilecektir.Bugün itibari ile 1 adet revizyon işlemi 15.000 euro civarındadır.18 adet asansör bugün itibari ile 270.000 euro civarında tutacaktır.Bir adet asansör motoru ortalaama olarak saat de 7-9 kw elektrik harcamaktadır..24 saatte ortalama çalışma süresi 6 saat civarındadır.6 saatte bir adet asansör ortalama 48 kw elektrik harcar.toplamda 18 asansör günde 864 kw elektrik harcar.çarpı 30 gün=25920 kw saat elektrik tüketimi olur.25920 kw elektrik nedemek=259 tane 100w lık ampulün 1 saat boyunca çalışması demektir.sitemizdeki aydınlatma lambalarına oranladığımız zaman asansörün ortak kullanım maliyetinin nekadar pahalı olduğunu görmenizi isterim.artı bir de 2700 tl aylık bakım ücretini eklediğimizde kullanmadığımız asansöre ödediğimiz aidatı varın sizler düşünün.ORTAK ALANLAR İÇİN ÖDEDİĞİMİZ ELEKTRİK GİDERİNİN %70 İ ASANSÖRLERİN ÇALIŞMASI İÇİN GEREKLİDİR.Kanuna göre zaten asansör olmasa sitemize ortalama en fazla 5.000 tl elektrik parası gelir.

    • oyakkent2 dedi ki:

      Site Yönetimi Avukatının Görüşü

      Kat mülkiyeti kanunu malikleri arasında bir anlaşmadan bahsediyor.
      Yönetim Kurulu’na verilmiş bir yetki yoktur. Sitemizin Yönetim Planında giriş katları ile ilgili özel bir madde de yoktur.

      Bu nedenle kanundaki c fıkrasında yazan hüküm takbik edilmektedir. (KMK m 20 / c) Kat malikleri ortak yer veya tesisler üzerindeki kullanma hakkından vazgeçmek veya kendi bağımsız bölümünün durumu dolayısıyla bunlardan faydalanmaya lüzum ve ihtiyaç bulunmadığını ileri sürmek suretiyle bu gider ve avans payını ödemekten kaçınamaz.)

      Sayın Sakinimizin arzusunu YK olarak karar alıp gerçekleştirme yetkimiz bulunmamaktadır.

  57. AYDIN YILDIRIM dedi ki:

    Merhabalar;
    Toplantıda alınan kararlar hakkındaki yorumlarım …
    b. Site araç girişi için, talep edilen, ikinci bariyer kumandasının, taahhüt alınarak, ücreti mukabilinde, site sakinlerine verilebilmesi için Yönetim kuruluna yetki verildi. (Taahhüt konusu: İkinci kumandanın verilmesi ikinci, üçüncü araçların site içersine girmesine, park etmesine, yönetim tarafından izin verildiği anlamına gelmeyecektir. Oyak İnşaat tarafından her daireye, sadece 1 adet otopark alanı düşecek şekilde planlama yapılmıştır.)
    –güzel bir uygulama olmuş.İnşallah en kısa zamanda yürürlüğe girer.

    9. İnternet alt yapısının geliştirilmesine yönelik öneri ve tekliflerin görüşülmesi.

    Teklif veren firmaların, bizzat, Toplu Yapı Temsilciler Kuruluna, sunum yapmaları ve tekliflerini detaylarıyla anlatmaları, kararı alındı. Toplu Yapı Temsilciler Kurulu konuyla ilgili kararını ilgili firmaları dinledikten sonra, bir sonra ki toplantıda verecektir.
    —-İnternet altyapımız nerede ve neyi geliştireceğiz.Ben anlamadım.Madem bu konu hakkında birşeyler yapılacak.Öncelikli olarak önerim elektrik pirizinden internet sistemi satışı yapan firmalarla görüşmeniz.aylık 3 tl ya her eve internet sistemi mevcut.KABLO YOK..

    b. Bisiklet parkları imal ettirilme işleminin, önümüzdeki yaz dönemine ertelenmesine karar verildi.
    —–Kışın üreticiler den ürün almanın en uygun dönemidir.Neden yaz dönemi bekleniyor.Bu arada herkes bisikletini yazın nereye koyacağını öğrenmiş olurdu.

    1.Silkelenme günü belirlenmesi, kabul edilmedi..
    —Çok güzel bir uygulama teşekkürler.
    2.Oda termostadı projesi; Toplu olarak alım yapıldığında, cazip fiyata gelen oda termostadı konusundaki, proje çalışması kabul edilmedi. Herkesin bireysel haraket edebileceği, kararı verildi.
    —-Oda termostatının faydalarını bilmeyen komşularımız için yazıyorum.Salona monte edilmiş digital bir Oda termostatı doğalgaz faturanızı en az % 25 oranda azaltacaktır.Ben sadece kendime almak için firmayı aradığımda 180 euro kablosuz olan model için istendi.Oyak inşaat zahmet edip kabloyu salona kadar götürseydi 120 tl ye alınabiliyordu..Bu konuda karar alınırken kaç hane halkına soruldu merak ediyorum.

    3.Blok önlerinde bulunan banklar; Daire sakinin, blok önündeki bankın kaldırılmasıyla ilgili vermiş olduğu dilekçe, kabul edilmedi.
    —-GÜZEL BİR ÇALIŞMA OLMUŞ.
    4.TV Kanallarının değiştirilmesiyle ilgili talepler kabul edilmedi..
    —-Kimse tv kanallarının değişmesini istemiyor ki sadece daha çok kanal istiyor.
    Uydu yayını istiyor.D .smartım var.kanaltürk-habertürk-flash hiçbirini göstermiyor.
    5.Kiraya verilen görevli daireleri, wc lavabolarının değiştirilmesi ve balkonlara cam taktırılmasıyla ilgili talepleri kabul edilmedi.
    6.TV alt yapısının değiştirilmesiyle ilgili çalışmaların devam etmesine ve konunun, önümüzdeki dönem, toplantısına ötelenmesine karar verildi.
    —-Herşey nekadar bürokratik olarak çalışıyor böyle anlamıyorum.Önümüzdeki toplantı da karara bağlanacak ne demek…Neden bu toplantıda karara bağlanamıyor.

    13. Arka kapıların şifreleme sistemlerinin kullanılması hususunda verilen öneriler. O.Ercan YENEN

    Şifreleme sisteminin, bu dönemde devreye alınmaması, mevcut uygulamaya devam edilmesi kararı alındı.

    —Hayır anlamıyorum ,,neyi bekliyoruz.2 AY SONRA BİRİMİ GELECEK.

    16. Ortak mahallerin sigortalanması, Tekliflerinin görüşülmesi

    Ortak mahallerin sigortalanması konusunda, 3 kişilik komisyon kurulmasına, Komisyon Bşk. Önder İŞLEK, Üyeler: Yusuf AVCI, Birol KARADİŞ olarak görev yapmalarına karar verildi. İlgili komisyon, çalışma raporunu önümüzdeki, toplantıya hazırlayacak ve konu, önümüzdeki toplantıda sonuçlandırılacaktır.
    —Sonuçlandıracak bir şey yok malesef.Kabul edilmedi.sigorta şirketine verilecek parayla heryeri ,her yıl yenileyebiliriz.

    17. Temizlik ve güvenlik görevlileri dairesinin boşaltılarak kiraya verilmesi.
    —Güzel bir çalışma olmuş.Nerede görülmüş sitenin güvenlik ve temizlik işlerini yapan şahısların çalıştıkları sitede oturduğu….

    18. Kamera alt yapısının oluşturulması ve Kapı giriş ve turnike sistemi, araç plaka tanıma sistemi teklifinin görüşülmesi

    Konunun görüşülmesi bir daha ki toplantıya ötelendi.

    —Kamera alt yapısı oluşturulabilir.kapıya turnike konulabilir.ama bu sistemler bir arada yapılmak zorunda.Örneğin apartman giriş kapısına önerdiğim sistem monte edilirse , aynı kartla ana girişe monte edilen bir turnike ile turnikeden şahıs geçisi sağlanabilir.Bu sistemler bir kere tam fonksiyonlu olarak yapılmalıdır.

    23. (Önerge-1) Sitemize, ayrı ayrı değişik organizasyonlar tarafından verilen reklam, broşür vb. tekliflerin, tek bir reklam firması tarafından, standart ve düzenli yürütülmesi amacıyla, ilgili reklam firmasının vermiş olduğu teklifin görüşülmesi.

    Aynı reklam firmasının Oyakkent 1. Etap ta sözleşme yaparak uygulamaya geçirdiği sistem, düzenleme, Yönetim Kurulu tarafından 2-3 ay kontrol edilecek, bu kontrol sonucundaki, olumlu, olumsuz sonuçlara göre karar verilecek.

    —Neyi bekliyoruz.Bütün konut projelerinde 5-6 yıldır uygulanan çok güzel bir sistem.Çok güzel de getirisi olan bir sistem.bu sistem için 3 ay beklemek parayı sokağa atmak demektir.

    26. (Önerge-4) Huzur haklarının yeniden düzenlenmesi ve Bşk. Yrd. Huzur hakkının artırlması.

    Başkan Yardımcısı huzur hakkı, iş kapsamı ve yoğunluğunun artmasından dolayı, aylık 800 tl. olarak belirlenmiştir. Başkan Yardımcısı ve Muhasip Üye, her üç ayda bir aldıkları huzur haklarından 100’ er tl. yi denetçilere (2 kişi ) aktaracaklardır.

    —–Başkan huzur hakkı,Başkan yardımcısı huzur hakkı,blok yöneticisi huzur hakkı.Bu nedir ?…Verin 1500 tl maaş işletme mezunu bir genci oturtun oraya
    her işi yapsın.Sanki fabrika işletiliyor.Nedense bu konular hemen kabul ediliyor.

    27. (Önerge-5) A-1 Blok/1 dairede faaliyet yürüten “Bilge Gayrimenkul” e noter ile çekilen ihtarnameye rağmen, ilgili dairede faaliyet yürüttüğü konusunun görüşülmesi.
    —Görüşülecek konu nedir anlamıyorum.6 aydır orda bu işletme açık.Çağırın zabıtayı mühürlesin.Mühürlemiyorsa açın davanızı.Avukatımız var nasıl olsa.

    Benim görüşlerimdir. Kimseyi şahsi olarak eleştirmiyorum.

  58. AYDIN YILDIRIM dedi ki:

    Burada bilgilerimizi, konu hakkındaki yorumlarımızı yazıyoruz.Hepimizin tek dileği nitelikli bir ortamda , saygı ,sevgi çerçevesinde güvenle yaşamak.Bu yaşamı oluşturmak biz oyakkent sakinlerinin elindedir.Mehmet bey ,dün bahsetmiş olduğumuz konu hakkında görüşlerimizi yüzyüze konuşarak belki çözüm bulunabilir.Ama hak verirsiniz ki bu tip konular tüm site sakinlerini ilgilendirdiği için yönetim kurulu seçim zamanında dile getirilip ,çoğunluğun oylaması ile bütçe dengelemesi yapılabilir.25 kişiye karşı —400 kişi..Burada çoğunluk durumu kabullenmeyebilir.O zaman da hukuki süreç başlatmak gerekebilir.Kimse , özveriyle daha iyi çalışan komşularının yöneticilik yaptığı bir sitede onlarla ters düşüp ,konu hakkında mahkemelik olmak istemez.İsteyen bizler olursak tüm komşuluk ilişkilerimiz yok olur gider.Yani kısaca bu sürece girilirse kendi komşuluk ilişkilerimizi haklı olarak kendimiz bitiririz.Ve kendimizi feda etmiş oluruz.Gerçi bahsetmiş olduğumuz konuda örnek teşkil eden bir dava açılmamış.Yani kanun olarak bu durumun açıklığa kavuşturulması gerekmektedir.Bunun için de toplu halde tüm giriş katların konu hakkında bir avukata vekalet vermesi ve dava açılması gerekmektedir.İş o safhaya gelirse öncü olabilirim.Ülkemiz de ilk dava olarak tarihe geçer ve hakimin insiyatifiyle bu konu % 90 giriş kat lehine açıklığa kavuşabilir. ..
    Giriş kat kullanıcıları toplanıp yönetim kurulu ile görüşme yapabilir.Bu görüşmenin ardından ,beklentilerimizi olumlu yada olumsuz çıkaran düşünceler ortaya çıkarsa gereğini yapmak için hukuki sürece girilebilir..Ama diyorum ya yönetimle yüzyüze konuşmadan ne konuşsak boooşşş.Oyakkent yönetiminin verdiği cevaba katılıyorum.Konuyu görüşmek en iyisi.Fakat toplu görüşme olsa daha iyi olur.Bakalım diğer giriş katlarda aynı düşüncede mi.?Yoksa yazdıklarımın hepsi bomboooş..

  59. Mehmet Çavuşoğlu dedi ki:

    Sn. Abdullah Viçe/Kürşat Ural,

    Kürşat Ural bey, yazdığınız üzgünüm kelimesi kasıtlı yazmadığınızı gösteriyor benim için yeterlidir teşekkürler. Ne yazık ki ”Lütfen, Nazik Lisan Kullanalım” metnini web sitesine yazan Sn.Abdullah beyde bir üzgünlük söz konusu değil.Abdullah bey bana ”634 sayılı Kat Mülkiyet Kanunu” nu okumamı öneriyorsunuz ben bu kanunu bilmiyorum demedim, sadece öneri sundum kabul edilir yada edilmez sonuçta fikrimi söyledim bizden bu sitede bunu yapmamızı istediğinizi sanıyordum. Aydın Yıldırım bey’in yazısına vereceğiniz cevabı merak ediyorum isterseniz bu sefer ben Aydın bey’e ”nasıl mantık bu” diyeyim hem siz cevap yazmak zorunda kalmazsınız hemde sizden taktir teşekkür alırım. Hemde Aydın bey gibi bilgili/ilgili bir insanı web sitesine yazdığına pişman etmiş olur uzaklaştırırız.Aydın Bey yazınız için çok teşekkürler.

    Saygılarımla,
    Mehmet Çavuşoğlu

  60. AYDIN YILDIRIM dedi ki:

    Merhabalar;Ben de bir giriş kat kullanıcısı olarak Mehmet bey söylediklerinizin bir kısmına katılıyorum.Ama malesef bu kanun 1965 yılının kanunudur.Bir kaç hikayeden düzenlemeler getirilerek bu kanun üzerinden devam edilmektedir.1965 yılında ülkemizde doğru düzgün ne asansör vardı ,nede bu kadar çok katlı binalar.Yıl 2010 kat mülkiyeti kanunu aynen devam ediyor..Burada yönetimin bir suçu yoktur.İnsiyatif yönetim yönetim kurulundadır.
    Kanun şu şekilde–III- Anagayrimenkulün genel giderlerine katılma :

    Madde 20 – (Değişik birinci fıkra:13/4/1983 – 2814/9 md.) Kat maliklerinden her biri aralarında başka türlü anlaşma olmadıkça:

    a) Kapıcı, kaloriferci,bahçıvan ve bekçi giderlerine ve bunlar için toplanacak avansa eşit olarak;

    b) Anagayrimenkulün sigorta primlerine ve bütün ortak yerlerin bakım,koruma ve onarım giderleri ile yönetici aylığı gibi diğer giderlere ve ortak tesislerin işletme giderlerine ve giderler için toplanacak avansa kendi arsa payı oranında; Katılmakla yükümlüdür.

    c) Kat malikleri ortak yer veya tesisler üzerindeki kullanma hakkından vazgeçmek veya kendi bağımsız bölümünün durumu dolayısıyla bunlardan faydalanmaya lüzum ve ihtiyaç bulunmadığını ileri sürmek suretiyle bu gider ve avans payını ödemekten kaçınamaz.

    Madde 20 – (Değişik birinci fıkra:13/4/1983 – 2814/9 md.) Kat maliklerinden her biri aralarında başka türlü anlaşma olmadıkça:
    diye belirtilmiştir.Yani yönetim insiyatif alabilir diye belirtilmiştir.Şimdi,kullanmadığı asansöre,kullanmadığı asansör bakım giderine,kullanmadığı asansör revizyon işlemlerine ve kullanmadığı asansör elektrik giderlerine giriş kat mülk sahiplerinin katılıp-katılmaması hususu yönetimin insiyatifine bırakılmıştır.Yanlış kanunda vardır.Kanunun çıktığı tarihte ve sonradan güncellenen bir kaç hikayeden maddenin dışında hiç bir değişiklik yoktur.Asansör giriş katların ortak kullanım alanında değildir.Şimdi benim ikitelli soyakolimpiakent de 5 .katta 2+1 bürüt 95 m2 dairem var.Yüzme havuzu da var.Kiracımın verdiği aidat 125+25 tl da benden alınıyor.aynı metrekareye sahip giriş katta oturan mülk sahibi 115 tl aidat ödüyor.11 katta oturan 1+1 55 metrekare daire 125 tl aidat ödüyor.Aynı yerdeki triplex villalar 650 tl aidat ödüyor. 120 metre kare daireler 175-200 tl aidat ödüyor…YÖNETİM BURADA İnsiyatif kullanarak giriş katları adil bir şekilde korumuştur…..Gelelim bizim siteye;1+1 daire en üst katta oturuyor.elektrik giderini ve asansörü en fazla kullanan kesim kendileri ama en az aidatı ödeyen kesim yine 1+1.4+1 daire ile giriş kat aidat oranına bakın.90 tl biri 108 tl biri….Giriş kat 170—–4+1 350 bin…..NEYSE 3-5 TL önemli değil.Ama yönetim madem ki bu kadar kanunu uyguluyor.Metree kare bazında giriş katların ödemesi gereken aidat 88 tl dır.Tahmini işletme bütçenizdeki aidat yuvarlamalarınızı doğrusunu söylemek gerekirse anlayamadım.Örneğin benim aidatım 88,70 tl çıkarken 90 tl ya yuvarlanmış.97,45 tl aidatı olan 3+1 vatandaşın aidatı 98 tl yuvarlanması gerekirken 96 tl yuvarlanmış. . 111,45 tl çıkan 4+1 aidatı 112 tl ya yuvarlanması gerekirken 108 tl ya yuvarlanmış..
    Tahmin edersinizki oyak bu aidatları düzenlerken tümünü 2+1 ,3+1,4+1 ayrım yapmadan standart olarak aidat belirtmiştir.1-2 tl önemli değil ama 9 aylık bütçede tam 1000 tl kayıp var.ve bu kaybı bazıları ödüyor,ödemesi gerekenler ödemiyor olacak.
    Kanun bu kadar düzgün uygulanıyorsa bu uygulamanında bir an önce yapılması girş kat kullanıcılarının yararına olacaktır.
    Mehmet bey malesef uygulama bu şekildedir.Yapacak bir şey yok.
    SANKİ 1965 YILINDA 10 KATLI-20 KATLI BİNALAR,LÜKS ASANSÖRLER VE DE 1+1 DAİRELER VARDI.Devletimizin çürümüş köhne kanunlarını 2010 yılına uygulama görevi bizim oyakkent 1 etap-2 etap yönetimimize has bir tutum olarak yerini alacaktır..Yanlış çok aslında ama diyorum ya sistem bozuk.2+1 giriş kat aidatı 88 tl dir.1965 yılının çürümüş köhne kanuna göre…….. Bir an önce düzeltilirse memnun olurum.2 tl den 12 ayda 24 tl ….24 daire olsa yılda 576 tl bu daireler üzerinden kanun dışı kazanç elde ediliyor.Çoook yazıkkk..

oyakkent2 için bir cevap yazın Cevabı iptal et